וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר החדש בנורבגיה: פרופסור בן העדה הדרוזית

טל שלו

8.7.2012 / 9:57

מינויו של פרופ' נעים עריידי לשגריר ישראל באוסלו יאושר היום, בהמלצת שר החוץ, אביגדור ליברמן. כישוריו יקלו על נגישותו לגורמים אקדמיים בהם מתנהלת מערכה קשה נגד ישראל"

על רקע התגברות מגמת האנטישמיות והגזענות בנורבגיה, תאשר היום (ראשון) הממשלה את מינויו של הפרופ' נעים עריידי, משורר ופרופסור לספרות עברית בן העדה הדרוזית, לשגריר ישראל באוסלו בירת נורבגיה. עריידי, בן 62, תושב הכפר מר'ר, חוקר ספרות ובעל ותק של למעלה מ-30 שנה במערכת החינוך הישראלית, ימונה לתפקיד על אף שאינו דיפלומט, במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים הפטורים ממכרז להם זכאי שר החוץ מתוקף החוק. "ניסיונו וכישוריו האקדמיים והיותו פרופ' לספרות ולפילוסופיה, תקל על נגישותו לגורמים אקדמיים ולקמפוסים ברחבי נורבגיה, שם מתנהלת מערכה קשה נגד ישראל", כדברי שר החוץ ליברמן בהצעת ההחלטה.

נורבגיה הפכה בשנים האחרונות לאחת הזירות הקשות עבור יחסי החוץ של ישראל, על רקע ביקורת פומבית רשמית על מדיניותה של ישראל כלפי הפלסטינים, כמו גם התחזקות ופריחה של גורמי שמאל פרו-פלסטיניים המקדמים חרמות על ישראל. במקביל, ניכרת במדינה מגמה של התחזקות תנועות ימין קיצוני וניאו נאציות, כפי שנחשף לאחר הטבח במחנה הקיץ באוסלו בשנה שעברה, וכן התגברות של תקריות אלימות אנטישמיות כלפי 1,200 חברי הקהילה היהודית במדינה, בעיקר במערכת החינוך, ובשנה האחרונה חלה עלייה מדאיגה בתקריות האלימות כלפי תלמידים יהודיים בבתי הספר.

בהצעת ההחלטה מודגש כי נסיבות האתגר הישראלי בנורבגיה מצדיקות מינוי שאינו דיפלומטי, שכן לפי החלטות ממשלה קודמות, "משרות של ראשי נציגויות דיפלומטיות במדינות אשר לדעת שר החוץ, רגישות ונסיבות מערכת היחסים המדיניים או נסיבות הקשורות בגיוון הייצוג הישראלי בחו"ל, מצדיקות מינוי אדם מתאים אף אם אינו מבין הסגל הדיפלומטי והמקצועי הקבוע של משרד החוץ".

ליברמן זכה לשיעורי תמיכה מרשימים במגזר הדרוזי

בפרט, מציין שר החוץ בהצעת ההחלטה את זירת הדה-לגיטימציה האקדמית כשיקול העיקרי שהנחה אותו בבחירות של עריידי לתפקיד. "נורבגיה היא אחד מהמוקדים בהם מתרחשת מערכת קשה ומורכבת בזירה האקדמית ובקמפוסים, כדי להשיג נקודות תמיכה בישראל", נכתב בהצעת ההחלטה, המסבירה כי ניסיונו וכישוריו האקדמיים של עריידי יקלו על נגישותו לקמפוסים ברחבי המדינה, שם מתנהלת עיקר הפעילות של ארגונים פרו-פלסטיניים החברים בקואליציית ה-BDS המקדמת חרמות על ישראל. כמו כן, מציין שר החוץ כי בהחלטתו למנות את פרופ' נעים לתפקיד נשקלה גם היותו בן העדה הדרוזית, או בלשון הצעת ההחלטה, "שיקולים נוספים הנוגעים לגיוון וייצוג".

עריידי נחשב לאחד מבכירי אנשי החינוך בעדה הדרוזית, משמש כיום כמרצה לספרות עברית וחינוך במכללת גורדון, ובעבר היה מורה בבית ספר תיכון ויסודי וכן הרצה בשליחות של אוניברסיטת בר-אילן וכמרצה ובאוניברסיטת חיפה. במקביל, פרסם פרופ' עריידי 17 ספרי שירה ופרוזה בעברית ובעברית ועשרה ספרי ילדים, ואף זכה בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים ב-2008 ושימש כחבר בצוות השופטים של פרס ספיר. בשנה שעברה מונה לחבר בוועדת השמות הממשלתית. אל עריידי באוסלו יצטרך שליח דיפלומטי נוסף שמייצג מיעוטים בישראל, וכמספר 2 שלו ישרת ג'ורג' דיק, ערבי נוצרי, שמסיים שליחות בניגריה.

ליברמן זכה לשיעורי תמיכה מרשימים ביישובי המגזר הדרוזי בבחירות האחרונות. באפריל האחרון אף הודיע כי יגבש הצעת החלטה על הקמת יישוב קהילתי חדש לאוכלוסייה הדרוזית בגליל, במענה למצוקת דיור במגזר וייתן מענה לביקושים של האוכלוסייה הדרוזית המבקשת להתיישב בגליל.

לקריאה נוספת:
ראש השב"כ הבריטי מזהיר מ"גל טרור באירופה"
משפטו של בריוויק ננעל: מדוע תקף את האירוויזיון?
לראשונה: נורבגיה התנצלה רשמית על חלקה בשואה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully