וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב בוחרת: הליברלים המנוסים מול המחנה האיסלמי

7.7.2012 / 7:00

היום ייקבע הרכב המועצה שתמנה ראש ממשלה וקבינט, בתחרות צמודה בין המפלגות הדתיות, ובראשן האחים המוסלמים, לבין המפלגה המתונה שעלתה לשלטון לאחר המהפכה. "חשש ממהומות"

לראשונה זה 60 שנה: היום (שבת) ייערכו בלוב בחירות דמוקרטיות, בהן ייקבע באופן רשמי איזו ממשלה תחליף את שלטונו של מועמר קדאפי המודח. על פי ההערכות, לוב תצטרף לשותפותיה לאביב הערבי – מצרים ותוניסיה – ותבחר אף היא בשלטון מוסלמי, אולם מומחים מדגישים כי הכל עדיין פתוח.

בקלפיות יבחרו המצביעים במפלגות שיצורפו לוועדה בת 200 מושבים, אשר תכלול גם גורמים עצמאיים ותמנה בהמשך ראש ממשלה וקבינט מטעמה. בחירות מלאות לפרלמנט הלובי ייערכו בשנה הבאה, לאחר גיבושה של חוקה חדשה. בבחירות מתמודדות למעלה מ-100 מפלגות, מתוכן שלוש מסתמנות כמובילות: מפלגת הברית הליברלית של הכוחות הלאומיים בהנהגת מי שכיהן לאחר המהפכה כראש הממשלה הזמני, מחמוד ג'יבריל, וכן המפלגות האסלמיות אל ווטאן ומפלגת הצדק והבניה של האחים המוסלמים.

מפגינים בעד מפלגת הצדק והבנייה לקראת הבחירות בלוב, יולי 2012. רויטרס
"יש לנו סיכוי גבוה לנצח". מפגינים בעד מפלגת הצדק והבנייה של האחים המוסלמים, השבוע/רויטרס

לדברי מוחמד סוואן, מנהיג מפלגת הצדק והבנייה - הזרוע הפוליטית של תנועת האחים המוסלמים בלוב - מפלגתו נהנית מתמיכה רחבה בקרב העם. על פי דבריו שפורסמו בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, הוא תומך באיחוד עם מפלגות בעלות אידיאולוגיה דומה לשלו, למשל מפלגת אל-ווטאן, הזוכה אף היא לפופולריות רבה במדינה.

חשש מהתעוררות המהומות

על אף האופטימיות מצד המפלגות המוסלמיות, המקוות כי בכוחות משותפים יוכלו להנהיג חקיקה דתית, גם למפלגת הברית הליברלית של הכוחות הלאומיים ישנו סיכוי סביר לנצח בבחירות. בניגוד למפלגות האחרות, מפלגת הברית כבר הוכיחה את עצמה כשהנהיגה ממשלת מעבר בלוב, בתקופה הקשה שאחרי המהפכה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הכוחות המיוחדים של לוב מתאמנים לקראת הבחירות, יולי 2012. רויטרס
הכוחות המיוחדים של לוב מתאמנים לקראת הבחירות מחשש למהומות/רויטרס

"מטרתנו היא להשיג את מרבית הקולות, בהמשך נראה אם לשם כך נצטרך ליצור בריתות עם מפלגות אחרות", אמר מזכ"ל המפלגה, פייסל אל-קרקשי. לדבריו, החלוקה למפלגות מוסלמיות וחילוניות היא "נאיבית" ושגויה: "כל הלובים מוסלמים וכל המפלגות מכירות באסלם כבסיס העיקרי לחקיקה", אמר.

בתוך כך, גובר החשש בלוב כי הבחירות יציתו סכסוכים אלימים בין מליציות ושבטים יריבים במדינה. סכסוכים מעין אלה הם שכיחים למדי בלוב של אחרי המהפכה, אולם תוצאות הבחירות עלולות להוביל להסלמה מסוכנת באלימות. "הבחירות ייערכו מחר כמתוכנן וכל העם הלובי זקוק לכך", הרגיע במסיבת עיתונאים בטריפולי ראש הממשלה הנוכחי, עבד א-רחים אל-קייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully