וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "נתניהו לא מנצל את ההזדמנות לעשות שינוי"

בראיון לערוץ הראשון התייחס יו"ר מפלגת "יש עתיד" לשורת נושאים. על השוויון בנטל: "ועדת פלסנר רצינית". על אירן: "לדבר פחות", ועל לבני: "לא דיברתי איתה חצי שנה"

ראש מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, התייחס אמש (שישי) לסוגיית השוויון בנטל, שעלתה לאחרונה לכותרות בעקבות פקיעתו של חוק טל ב-1 באוגוסט, והצורך למצוא חלופה לחוק שתסדיר את גיוסם של החרדים לצה"ל. "אנחנו מממנים את החרדים. בחישוב זהיר גיוסם יחסוך מיליארד שקלים וחצי בשנה", אמר לפיד בראיון לערוץ הראשון. לדבריו, הכספים שייחסכו מגיוסם של החרדים יוכלו להביא לכך "שכל חייל יקבל משכורת מינימום משנה שנייה ותחכה לו מלגה בסוף השירות".

לפיד אמר כי הוא מכבד את מסקנות ועדת פלסנר, אותה כינה "ועדה רצינית", וגיבה את מסקנותיה בעניין שירות ערבים: "בסופו של דבר השוויון מתחיל במדינה. צה"ל לא רוצה לקחת צעירים ערבים ולתת להם נשק, אבל את אי-השוויון בין הערבים והישראלים בנושא השירות, לא התחילו הערבים - התחילה המדינה".

לפיד התייחס למספר נושאים נוספים בראיון, אולם סירב להגיב לאחרים. לשאלה האם יחבור לציפי לבני הוא ענה כי אינו נכנס לשמות, וכי יפרסם את הרשימה של מפלגת "יש עתיד" רק ארבעה חודשים לפני הבחירות. "בששת החודשים האחרונים לא דיברתי פעם אחת עם ציפי לבני, ועם חיים רמון דיברתי פעם אחת לפני הפריימריז בקדימה", אמר. עניין נוסף עליו ביקש שלא לענות הוא השאלה האם הוא מתכוון להיות ראש ממשלה. "כל דבר שיאפשר לי לעשות שינוי אמיתי ועמוק זה התפקיד שבו אני אהיה. ראש ממשלה זה שליחות. ראש הממשלה הנוכחי לא מנצל את השליחות שלו לעשות שינוי. אם לא הייתי מאמין שאני יכול לשנות, לא הייתי הולך לפוליטיקה. יש ערך גדול בזה שאדם לא מדבר על עצמו ועל איזה ג'וב יקבל אלא מדבר על הדרך".

בנושא האירני, אמר לפיד כי "אני אומר מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה אירן גרעינית אבל עד ששולחים מטוסים לשם צריך לעשות הכל. מה שעשו עכשיו בעניין הבנקאי זה דבר טוב. חרם הנפט טוב. העולם כולו עוסק במאמץ הזה. המטרה האמיתית של ישראל היא ליצור מנופים שמאיימים לא על תוכנית הגרעין אלא על קיום המשטר, וצריך לחתור להפלת המשטר האירני הנורא". הוא הדגיש כי "הדבר שישראל יכולה לעשות יותר - לדבר פחות. אתה רואה את שר הביטחון אומר שישראל צריכה לשתוק בנושא האירני ואז הוא נותן שלושה ראיונות בטלוויזיה האמריקאית".

לפיד נשאל לבסוף מדוע הזכיר בראיון הקודם שנתן את בתו האוטיסטית, ומה הוא דעתו על הביקורת בעניין, ואמר כי "אני חושב שמי שאומר שאני עושה שימוש בבת שלי, הוא צריך לחיות עם עצמו וזה קשה מספיק. אני חי בתוך קהילה, ובקהילה הזו התחילו לשאול האם אני מסתיר את בתי. אני לא רוצה שהורה בישראל יחוש שילד עם צרכים מיוחדים זה משהו להסתיר אותו. כל הורה יודע שיש התמודדות גדולה, גם כלכלית, עם הנושא הזה, כל יציאה מהבית היא סיפור, והייתי צריך להגיד להם - אתם חלק מהקהילה שלי, אין להתבייש בדבר".

יאיר לפיד: "ממשלת נתניהו הופכת את ישראל למצורעת"

(עדכון ראשון: 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully