וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד: "ממשלת נתניהו הופכת את ישראל למצורעת"

יו"ר מפלגת "יש עתיד" תקף את ממשלת נתניהו ואת הקיפאון במשא ומתן עם הפלסטינים, וטען כי הוא הולך לשנות את ישראל: "היא זקוקה לשינוי, היא תקועה, היא נטשה את אזרחיה"

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, תקף הערב (שלישי) את ממשלת נתניהו, ומתח ביקורת על המדיניות שלה בנושא הפלסטיני. "לנתניהו יש קואליציה שמובילה אותו למחוזות שגורמים למדינת ישראל להיות מצורעת בעולם", אמר לפיד בראיון לערוץ 2, הראשון מאז הקמת מפלגתו. "זה שהוא נואם באנגלית לא מציל את המצב".

"מה זה אומר שאנו לא יושבים למשא ומתן? שהוא לקח את ההחלטה הכי מסובכת והכי מדממת של ישראל ואמר 'אנחנו נעביר את זה לילדים שלנו, אני מפחד מדי מפייגלין ואזרוק לילדים שלנו, שהם ישברו את הראש'", הוסיף לפיד. הוא עוד ציין כי עדיין קיימת אפשרות שנתניהו לא ייבחר פעם נוספת לראש הממשלה. "אני מכיר את התזה שאומרת שמה שלא יקרה, הוא יהיה ראש הממשלה הבא, אבל יש הרבה אפשרויות ויש הרבה זמן. זה לא כתוב בשמים שנתניהו ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל", אמר.

כנס הפעילים הראשון של מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, מאי 2012. דרור עינב
"זה לא כתוב בשמים שנתניהו ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל". לפיד/דרור עינב

לפיד טען כי הוא הולך לשנות את ישראל. "היא זקוקה לשינוי, היא נתקעה, היא נטשה את אזרחיה. כל ג'וב שיתאים לכך - אותו אני אעשה", אמר. הוא עוד הוסיף כי אנשים מתבלבלים בין ניהול לבין מנהיגות. "אני מאוד מעריך מנהלים טובים, אך מנהיגות זה משהו אחר. תשאלי יותר מ-10,000 תומכים שנרשמו למפלגה למה הם חושבים שאני המנהיג שלהם. אני לא מתרשם מהמנהיגים שנמצאים עכשיו - אנשים שיש להם ניסיון לא יודעים לעשות עבודת מטה הכי בסיסית".

כשנשאל מדוע הוא האדם הנכון לדבר בשם מעמד הביניים, למרות העובדה שאינו משתייך אליו, ציין לפיד כי אף אחד אחר לא מדבר בשם מעמד הביניים הישראלי. "לרוב הציבור הישראלי אין ואיש לא ייצג אותו עד שאני לא באתי. אין פה בוורלי הילס", אמר לפיד. "אף אדם שמגדל בבית ילדה אוטיסטית אי אפשר להגיד לו שהוא לא מכיר את איך זה לחיות בישראל".

"לא צריכים לבחור בין הכלכלי לחברתי"

"התפיסה שלי אומרת שאנחנו לא צריכים לבחור בין הכלכלי לחברתי. כשאני מדבר על תכנית הדיור, הרעיון הוא שאנו צריכים לחיות בעולם בו הכלכלי והחברתי הוא אחד", הוא הוסיף. כשיש טייקונים שמבקשים מאיתנו הלוואות, בשביל להשקיע בקזינו בווגאס או במזרח אירופה, ומבזבזים את הכסף הזה ואז מבקשים תספורות - אז זו חזירות". עם זאת, הוא הדגיש כי אינו מבקש לחיות "במדינה ששונאת הצלחה". "גם אותי מוציא את הדעת לראות שפסק זמן מוכרים אותו מחיר גבוה יותר מבברוקלין, אבל אני לא רוצה שימכרו את שטראוס. צריך למצוא איזון שפוי והגון בין שני הדברים".

לפיד נשאל גם על האפשרות שחברת הכנסת לשעבר ציפי לבני תצטרף לרשימת מפלגתו, ואמר כי אינו מעוניין להיכנס לשמות. "יש עוד הרבה מאוד זמן עד הבחירות. אני לא רוצה להגיד לך מי יהיה ברשימה, אבל אגיד לך מה יהיה ברשימה - קבוצה גדולה של אנשים שאפשר לסמוך להם, שאפשר להגליץ' אותם לתוך ישיבת ממשל והם ידעו להתחיל לעבוד", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully