וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "חוצפה שבן ארי, דנון ורגב קוראים לעצמם יהודים"

בעמוד הפייסבוק שלו, תקף יאיר לפיד את חברי הכנסת שלקחו חלק בהפגנה אמש בה הותקפו אזרחים זרים, אך ציין: "תומך במעצר וגירוש מסתננים. עניי עירנו קודמים"

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, התייחס היום (חמישי) להפגנה האלימה שאירעה אתמול בדרום תל אביב, בה הותקפו אזרחים זרים, ותקף את חברי הכנסת שהשתתפו בה. "אני תומך במעצר וגירוש מסתננים, בהשלמת הגדר ובמניעת כניסה שלהם לישראל ואני חושב שארגוני זכויות האדם צריכים לחשוב קודם כל על זכויותיהם של תושבי השכונות, כי עניי עירנו קודמים", ציין לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "אבל כשאני רואה פוגרום במדינת ישראל, המונהג בידי מסיתים קולניים כמו חברי הכנסת דנון, רגב ובן ארי, אני תוהה מאיפה יש לאנשים האלה את החוצפה לקרוא לעצמם 'יהודים'? רגב, דנון ובן ארי, יחד עם החבורה שהכתה מסתננים ברחובות תל אביב, אינם מבינים מהו מוסר יהודי, מהו הזיכרון הקולקטיבי של היהודי, או מה פירושו של קיום יהודי".

בתום ההפגנה נגד אזרחים זרים אמש, הוכה אזרח זר אחד, ומפגינים ניסו לתקוף כמה נוספים. בנוסף, התנפלו מפגינים על מכונית שבה נסעו שלושה זרים. איש לא נפגע במקרה זה, אך שמשותיה של המכונית נופצו לגמרי, וכך גם פנסיה האחוריים. 12 בני אדם נעצרו בסך הכל בחשד למעורבות באלימות, וכבר היום בצהריים הם שוחררו לבתיהם.

הפגנה בשכונת התקווה נגד הזרים. דרור עינב
מפגינים תוקפים רכב ובו אזרחים זרים, אמש/דרור עינב

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, התייחס אף הוא מוקדם יותר לאירועים. "מותר להפגין ומותר למחות וצריך לתבוע מהממשלה לגבש פתרון, אך אסור להיגרר להסתה, ואסור לעשות שימוש בשפה שאנטישמים משתמשים בה כלפינו", אמר ריבלין במהלך פגישה עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו. "אנחנו עם שסבל רבות מהסתה ומהתנכלויות, ומחויב ברגישות ומוסריות יתרים. הבעיה העיקרית איננה המסתננים והפליטים, אלא היעדר מדיניות ברורה של מדינת ישראל".

ריבלין מתח ביקורת על השתתפותה של חברת סיעתו בהפגנה וציין כי "טוב היתה עושה ידידתי הפעילה והנמרצת מירי רגב, אם היתה תובעת מהממשלה לגבש מדיניות ופתרונות למציאות הבעייתית שנוצרה. הזעם של התושבים ובעלי העסקים בדרום תל אביב מובן, אבל כשההמון זועם, על המנהיגים לרסן את הזעם ולמצוא פתרונות, במקום ללבותו".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', קרא לנבחרי הציבור לגלות איפוק ולא להתלהם. "אנחנו מסיתים ציבור שלם על ציבור אחר. אני מצפה לאחריות מהנבחרים, בסוף מישהו יעשה מעשה שכולנו נצטער עליו", אמר השר במהלך הרצאה שערך בכנס דוברי רשויות בבית סוקולוב בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully