וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לאחר ההפגנה - פחד בדרום תל אביב: "לא יוצאים מהבית"

ענת שלו

24.5.2012 / 10:44

אזרחים זרים המתגוררים באזור סיפרו על האימה שהציפה אותם לאחר ההפגנה אמש. "הם היכו חבר שלי, העיפו לו את השיניים מהפה. מה יש להם נגדנו? רק בגלל שאנחנו שחורים?"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, טל אנגלנדר; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

הקולות שנשמעו אמש בדרום תל אביב הצליחו להפחיד עד מאוד את האזרחים הזרים שמתגוררים באזור. חלק מהמפגינים תקפו אזרחים זרים, ניפצו את חלונותיהם של בתי עסק השייכים לזרים וקראו קריאות נגדם. אמין זגטן, פליט מאריתראה ובעל מסעדה שחלונותיה נופצו בשכונת התקווה, סיפר הבוקר (חמישי) לוואלה! חדשות על התחושות הקשות שהציפו אותו. "הם ניפצו פה את החלונות וגנבו פה והרסו הכל. אני מפחד, אני לא יודע מה אעשה. צריך לחשוב מה אעשה הלאה. לא חשבתי שדבר כזה יקרה לי".

תיעוד: תקיפת רכבי זרים בדרום תל אביב, אמש

זגטן היה נסער וסיפר כי אנשים התנדבו לשמור לו על החנות בזמן שהיה במשטרה. "כרגע חזרתי מהמשטרה, הגשתי תלונה. סגרתי אתמול את המסעדה במיוחד כי ידעתי על ההפגנה ופחדתי שיקרה משהו. יש לי כבר כמה חודשים את המסעדה ועד כה לא קרה כלום, לא חשבתי שדבר כזה יקרה", אמר.

בעלת חנות אריתראית שנמצאת שנתיים בארץ, לטמקל נגאש, פרצה בבכי כשדיברה עם וואלה! חדשות על המצב. "אני מתה מפחד. כבר איימו עלי הרבה פעמים שירביצו לי וידקרו אותי עם סכין ואתמול היכו גם חבר שלי, העיפו לו את השיניים מהפה. זה פחד אלוהים, אני מפחדת לצאת מהבית, אני לא יודעת מה אעשה כי אני חייבת לעבוד, אבל איך אוכל להמשיך לחיות פה? אחרי אתמול הבנתי שאין לי מה לחפש פה יותר. אני לא מבינה מה יש להם נגדנו, רק בגלל שאנחנו שחורים?".

מפגינים ניסו לתקוף זרים בתום הפגנה נגד מדיניות הממשלה בתל אביב. דרור עינב
"לא חשבתי שדבר כזה יקרה". ההפגנה, אמש/דרור עינב

עמנואל רפאלמן, שעלה מרוסיה וגר בשכונה 12 שנים אמר לוואלה חדשות: "מצד אחד אני מבין שהתושבים חוששים ושהם מפחדים להפוך למיעוט אבל מה שעשו פה אתמול זה כמו ליל הבדולח בגרמניה ב-33'. הבעיה היא שדוחפים את כל האנשים מרקע סוציו-אקונומי נמוך למקום אחד צפוף ואז יש פיצוץ. כל פעם זה כלפי מישהו אחר. כשהיתה לפני 12 שנים את האינתיפאדה, אז פגעו בבתים של ערבים. חוץ מזה יש פה ילדים משועממים שאין להם מה לעשות, אין להם צופים כמו ברמת אביב. זה נורא מה שקרה פה אתמול ואני מאמין שיש אנשים עם אינטרסים להסלים את המצב שעומדים מאחורי זה".

פליט מסודן, שביקש שלא להזדהות בשמו, סיפר על תחושותיו. "אני פה שלוש שנים. היו פה ושם אמירות לא יפות אבל לא חשבתי שהדברים יגיעו לכדי כך זה כאילו מאשימים אותנו בכל מה שלא בסדר במדינה. זה נוח לממשלה שיאשימו אותנו ולא יראו מה הם עושים לא בסדר. ראיתי אתמול שנאה כזאת בעיניים של אנשים שלא ראיתי עד עכשיו. אני לא מבין איך עם שרדפו אותו כי הוא יהודי רודף אנשים אחרים בגלל צבע העור. אני אוהב את הארץ הזאת ובאתי לחיות כאן בכבוד ועכשיו אני לא יודע מה לעשות".

מפגינים ניסו לתקוף זרים בתום הפגנה נגד מדיניות הממשלה בתל אביב. דרור עינב
"זה פחד אלוהים". אחד העצורים בהפגנה, אמש/דרור עינב

מאות בני אדם, בהם חברי כנסת ופעילים משכונות דרום תל אביב, הפגינו אמש בשכונת התקווה נגד היעדר מדיניות ממשלתית בנושא הזרים. ההפגנה הפכה אלימה במהרה, ובסופה נעצרו 17 בני אדם, מהם 11 בגירים וארבעה קטינים בחשד לעבירות של הפרת סדר, תקיפה והחזקת סכין. שני עצורים, תושבי תל אביב, חשודים גם בביזה של חנויות השייכות לפליטים. מפגינים נוספים ניפצו שמשות רכב בו נסעו שלושה אזרחים זרים ממוצא אפריקני. שוטרים שהיו במקום הדפו את המפגינים, והמכונית המשיכה בדרכה.

גם פעילי שמאל שהיו במקום ההפגנה הותקפו על ידי מפגינים. באחד המקרים, רצו כ-100 בני אדם לכיוון התחנה המרכזית בעקבות פעיל שמאל. שוטרי יס"מ ופרשים חסמו את דרכם, ובמקום התפתח עימות עם השוטרים. המפגינים השליכו עליהם בקבוקי זכוכית ומקלות של שלטים. לפי החשד, הם גם ניסו לתקוף עוברים ושבים נוספים.

עוד בנושא
זרים הותקפו בתל אביב בתום הפגנת מחאה נגדם
ישי: "לא יכול לשפוט את תושבי ת"א על יחסם לזרים"
וינשטיין לנתניהו: ניתן לגרש פליטים מדרום סודן לארצם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully