וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין לנתניהו: ניתן לגרש פליטים מדרום סודן לארצם

גלעד גרוסמן וטל שלו

23.5.2012 / 20:31

עמדת היועץ המשפטי לממשלה התגבשה לאחר שמשרד החוץ וראש המטה לביטחון לאומי קבעו כי מבחינה מדינית אין שום מגבלה על גירושם של אזרחי דרום סודן

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עדכן הערב (רביעי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לגבי תשובת המדינה לעתירה שהוגשה נגד גירוש אזרחי דרום סודן לארצם. חוות הדעת קובעת כי מבחינה משפטית אין מניעה לגרש את אזרחי דרום סודן. בשבועות האחרונים הוגשו ליועץ המשפטי לממשלה חוות דעת של משרד החוץ ושל ראש המטה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, שבחנו את המצב בדרום סודן וקבעו כי מבחינה מדינית אין שום מגבלה על גירושם של אזרחי דרום סודן. בעקבות חוות דעת אלה התגבשה תשובת הפרקליטות למדינה.

בהמשך לכך, הפרקליטות תבקש בימים הקרובים מבית המשפט המחוזי בירושלים להתיר לגרש פליטים מדרום סודן חזרה לארצם.

בתחילת השנה החליטה הממשלה לגרש חזרה לדרום סודן כמה מאות פליטים שהגיעו לישראל בעקבות המלחמות במדינה. ההחלטה התקבלה לאחר שברשות האוכלוסין החליטו לבטל את נוהל אי-הרחקתם של הפליטים, בעקבות ההכרזה על עצמאות דרום סודן. במשרד הפנים הגיעו אז למסקנה כי לא נשקפת יותר סכנה לחייהם של הפליטים.

בעקבות העתירה התקיימו דיונים מחודשים בנושא

הגירוש היה אמור לצאת לפועל בתחילת החודש שעבר, אולם לפני כחודשיים הוציא בית המשפט צו ארעי המשעה את הגירוש, במסגרת עתירה שהגישו מספר ארגוני זכויות אדם וסיוע לפליטים. במקביל לעתירה ביקשו במשרד החוץ לדחות את הגירוש ולבדוק מחדש את הסוגייה, נוכח הדיווחים על האלימות הגוברת בדרום סודן, הנובעת ממלחמות בין שבטים ומהאלימות בין צפון המדינה לבין דרומה.

בעקבות העתירה התקיימו דיונים מחודשים בנושא, בהם השתתפו נציגים של משרד ראש הממשלה, נציגי משרד החוץ ונציגים של הפרקליטות. בימים האחרונים סיים משרד החוץ לגבש את עמדתו בנושא, וכאמור, נקבע כי אכן ניתן לגרש את הפליטים חזרה לדרון סודן. לאחר מכן, העביר גם היועץ המשפטי לממשלה חוות דעת שקובעת כי אין מניעה משפטית לאמץ את עמדת משרד החוץ. עם זאת, ממשרד המשפטים נמסר כי הגירוש יעשה רק לאחר בדיקה פרטנית בנוגע לסכנה הנשקפת לכל אחד מאותם פליטים במידה ויוחזר לארצו. אם ימצא כי נשקפת סכנה לאדם כלשהוא, הוא יוכל לבקש לקבל מקלט בישראל.

הפגנה נגד המסתננים בתל אביב, מאי 2012. דרור עינב
ההפגנה הערב בדרום תל אביב/דרור עינב

בתוך כך, התקיימה הערב הפגנה נגד הפליטים בדרום תל אביב. כמה מאות בני אדם, חברי כנסת ופעילים משכונות דרום תל אביב הגיעו להפגין בשכונת התקווה, בצומת הרחובות ההגנה והאצ"ל, נגד הפליטים והעובדים הזרים המתגוררים בשכונות דרום תל אביב והיעדר מדיניות הממשלה בנושא. המפגינים נשאו שלטים כגון: "שגרת חיינו: הזנחה, פשע, אונס ואלימות", "מי ישמור על הבנות שלי", "אלי ישי צדק", "יאיר לפיד, קח פליטים דרפורים לבית שלך", "פ' זה פחד", "רחובותינו כבר לא בטוחים לילדים שלנו", "ביבי תחליט – סודן או ישראל", "מסתננים צאו לנו מהבית" ועוד.


עוד בנושא
הפגנה נגד המסתננים - "הפצצה האטומית כבר כאן"
ישי על המסתננים: "עוד יביאו למלחמת השחרור 2"
נתניהו: "יש הצפה של מסתננים, צריך להוציא אותם פיזית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully