וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנסייה בארה"ב דחתה חרם חברות "התורמות לכיבוש"

בהצבעה שנערכה באסיפה הכללית של הפלג הגדול ביותר בכנסייה הפרסבטריאנית הוחלט לבסוף לא להחרים מוצריהן של שלוש חברות אמריקאיות אשר צה"ל עושה בהן שימוש בשטחים

האסיפה הכללית של הפלג הפרסבטריאני הגדול ביותר בארצות הברית דחתה ברוב דחוק את ההצעה להסיר השקעותיה משלוש חברות אמריקאיות גדולות – קטרפילר, HP ו-מוטורולה, בעקבות השימוש שנעשה במוצריהן על ידי צה"ל בשטחים. ההצבעה על דחיית התוכנית עברה ברוב דחוק, ועורכי הדין של הכנסייה הפרסבטריאנית אמרו כי ינסו להעביר את ההצעה בשנית.

לפני ההצבעה אמר בריאן אליסון, יו"ר הוועדה האחראית על ההשקעות בכנסייה, קטרפילר מספקת בולדוזרים שמשמשים להריסת בתי פלסטינים, HP מוכרת חומרה לצה"ל ומוטורולה מספקת להתנחלויות טכנולוגיות מעקב, כך דיווח עיתון מקומי בפיטסבורג. האסיפה תצביע על המלצות הוועדה להשקעות חברתיות אחראיות לחדול מלהשקיע בשלוש החברות האמורות "עד שיחדלו מעשיית רווח מפעילות שלא למען שלום בישראל-פלסטין", לפי הוועדה.

חיילים ליד גדר ההפרדה סמוך למחסום קלנדיה במהלך יום הזעם. רויטרס
החברות מתבקשות לחדול מתמיכה בבניית גדר ההפרדה מעבר לקו הירוק/רויטרס

על פי דבריו של הכומר גראדי פרסונס, חבר באסיפה הכללית של הכנסייה הפרסבטריאנית, החברות מתבקשות "לחדול מלהרשות שמוצריהן או שירותיהן יתמכו", ב"פעולות אלימות על ידי ישראלים או פלסטינים; בנייה ותחזוק התנחלויות או כבישים לישראלים בלבד בשטחים הפלסטינים הכבושים; הכיבוש הצבאי של השטחים הפלסטינים על ידי ישראל; והבנייה של גדר ההפרדה מעבר לקו הירוק, שכוללת שטחים פלסטינים".

"לכנסייה יש מחויבות עמוקה לביטחון הן של הישראלים והן של הפלסטינים", כתב הכומר פרסונס, בטור בוושינגטון פוסט. "אנו מאמינים שביטחון ישראל והעם בישראל תלוי לחלוטין בעשיית שלום עם שכניהם הפלסטינים דרך משא ומתן והגעה לפתרון הוגן ושוויוני לקונפליקט, שמכבד את החוק הבינלאומי, ביטחון הבתים, חופש התנועה, זכויות הפליטים לשוב למולדתם, והזכות של האנשים לקבוע את עתידם הפוליטי ולחיות בשלום ובשלווה".

ההצעה עוררה את זעמם של הארגונים היהודים בארה"ב. הוועד היהודי-אמריקני טען כי ההצעה עושה דמוניזציה לישראל ומאיימת על הקשרים בין יהודים ונוצרים. באספקט הכלכלי, השפעתו של החרם החדש על שלוש החברות ככל הנראה לא תורגש באופן מטלטל. הפלג הפרסבטריאני האמור מייצג שני מיליון תומכים וסכומי השקעות הכנסייה מסתכמים ככל הנראה בסביבות 16 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully