וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בת"א נגד גירוש הילדה אי-ג'יי: "הלב נשבר"

מאות בני אדם הפגינו בתל אביב נגד גירושה של הפיליפינית בת השש וחצי, שנעצרה בתחילת השבוע עם אמה, שסיפרה בכאב: "אנחנו מנסים לתת לאי-ג'יי חיים נורמליים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות בני אדם הפגינו הערב (חמישי) בשדרות רוטשילד בתל אביב במחאה על מעצרה מוקדם יותר השבוע של אי-ג'יי, בת לעובדים זרים מהפיליפינים בגיל שש וחצי. אי-ג'יי נעצרה יחד עם אמה ביום ראשון האחרון והוחזקה בבית המעצר בנמל התעופה בן גוריון. להוריה, ג'יימס ואנלין, ניתנה ארכה של 21 ימים לעזוב את ישראל, זאת חרף העובדה שהילדה נולדה בישראל והייתה אמורה להתחיל את לימודיה בכיתה א' בחודש ספטמבר הקרוב.

הילדה שהייתה במעצר בהפגנה נגד גירוש ילדים זרים, יולי 2012. דרור עינב
זו הפעם הראשונה שבת של עובדים זרים, שמתחנכת במערכת החינוך הישראלית, נעצרת. אי-ג'יי בהפגנה, הערב/דרור עינב

אמה של אי-ג'יי סיפרה בבכי בהפגנה כי החלום שלה הוא לייצר עתיד טוב יותר עבור בתה. "אנחנו מנסים לתת לאי-ג'יי חיים נורמליים, כמו שמגיע לכל ילד", סיפרה אנלין, "היא מדברת רק עברית, ומתחילה ללמוד את התרבות הישראלית בבית הספר. היא רק סיימה גן חובה ובשנה הבאה תלך לכיתה א'".

הפגנה נגד גירוש ילדים זרים, יולי 2012. דרור עינב
"הרגשתי חסרת תקווה". אמה של אי-ג'יי, אנלין, הערב/דרור עינב

האבא ג'יימס תיאר כיצד ביום ראשון התקשרה אליו אנלין וסיפרה שעצרו אותה ליד התחנה המרכזית בתל אביב. "ביום ראשון האחרון בשעה 11:00 בבוקר אשתי התקשרה וסיפרה שהיא נעצרה על ידי משטרת ההגירה ולאחר מכן היא ביקשה שאביא את הילדה אליהם", אמר, "זה היה מסוכן בשבילי כי אין לי אישורי שהייה. הבאתי את הילדה והם הכניסו אותה למכונית והסיעו אותה למתקן המעצר". אנלין, ששהתה במעצר לצד בתה, הגדירה את האירוע כסיוט ואמרה: "הרגשתי שהלב שלי נשבר. הרגשתי חסרת תקווה".

הפגנה נגד גירוש ילדים זרים, יולי 2012. דרור עינב
"400 ילדים אינם הבעיה". ההפגנה, הערב/דרור עינב

רותם אילן, מייסדת ארגון "ילדים ישראלים" המסייע למשפחה, אמרה בהפגנה: "אנחנו מפגינים בעקבות המעצר של אי-ג'יי בת השש וחצי. חשוב לציין, שזו פעם ראשונה שבת של עובדים זרים שמתחנכת במערכת החינוך הישראלית נעצרת, נכלאת ונמצאת בסכנת גירוש מהמולדת שלה. כמו כן, אם שר הפנים הצליח לעבוד על מישהו אז נזכיר כי 400 ילדים אינם הבעיה. הגירוש שלהם הוא לא הפתרון ואלי ישי הוא שר הפנים שנתן הכי הרבה אישורים לעובדים זרים להגיע לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully