וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיקוקים, שרב והפסקות חשמל: ארה"ב חגגה 236

מזג האוויר העיב השנה על יום העצמאות האמריקאי: הסופות העזות הותירו רבבות ללא חשמל, והחום הבריח עוד רבים מהפיקניק לקניון. גם הזיקוקים לא ממש עבדו כמו שצריך בכל מקום

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

כזה חום לא זוכרים אפילו זקני פילדלפיה, שם נוסחה לפני 236 שנה מגילת העצמאות של המעצמה הגדולה בעולם. מזג האוויר השרבי הקיצוני, המלווה בסופות עזות, שפוקד בימים אלה את ארצות הברית כולה, העיב מעט על חגיגות יום העצמאות שלה שחל אתמול (רביעי). הפיקניקים והבר-בי-קיו המסורתיים לוו בשתייה של הרבה מים, ורבים פשוט ניצלו את יום החופש כדי לנפוש בים - או לבלות דווקא בקניון הממוזג. בעקבות הסופות העזות שהיכו בימים האחרונים במספר מדינות, בעיקר באזור החוף המזרחי (וכבר גבו את חייהם של כ-20 בני אדם), נאלצו עשרות אלפי תושבים לחגוג את החג הלאומי ממש כמו אבות-אבותיהם: בלי חשמל.

מניחים כבלי מתח גבוה חדשים במקום אלו שקרסו בסופה בעיירה סילבר ספרינג, מרילנד, 4 ביולי 2012. רויטרס
כך נראה 4 ביולי בעיירה סילבר ספרינג במרילנד, בה עסקו בהקמת קווי מתח גבוה במקום אלו שקרסו/רויטרס

בניו יורק, התקבצו כמעט 40 אלף איש כדי לחזות באחד האירועים הידועים של החג: תחרות אכילת הנקניקיות המסורתית. את התואר קטף אלוף העולם בפעם השישית ברציפות - ג'ואי צ'סטנט, שגבר על 14 מתמודדים. כדי להשוות את שיא העולם, הוא אכל 68 נקניקיות ולחמניות בעשר דקות. "אני תמיד מנסה להתעלות על עצמי", אמר הזוכה המאושר. "היה נהדר אם הייתי אוכל 70, אבל תמיד יש את השנה הבאה". בתחרות הנשים, ניצחה סוניה תומאס, שאף ניתצה את השיא הקודם כשאכלה מספר "צנוע" יותר של נקניקיות - 45.

סוניה תומאס, המנצחת בתחרות אכילת הנקניקיות המסורתית לרגל יום העצמאות של ארה"ב, קוני איילנד, ניו יורק, 4 ביולי 2012. רויטרס
סוניה תומאס בולעת עוד נקניקייה בדרך לשבירת השיא/רויטרס

מלבד ריח הנקניקיות, גם ריח הבחירות המתקרבות הורגש היטב. כמדי שנה, אירח הנשיא אובמה בבית הלבן עשרות חיילים ובני משפחותיהם, ולא שכח להזכיר להם את הישגיו כמפקד העליון של הצבא: "בעקבות השירות וההקרבה שלכם, כל כוחותינו יצאו מעירק. בעקבות השירות וההקרבה שלכם, נלחמנו באל-קאעדה ועשינו צדק עם אוסמה בן לאדן. בעקבות השירות וההקרבה שלכם, אנחנו יוצאים גם מאפגניסטן". יריבו הרפובליקני, מיט רומני, השתתף בחגיגות בניו המפשייר, וניצל אף הוא את הבמה לגרוף עוד כמה קולות: "אנחנו מאמינים באמריקה. אנחנו לא רוצים להפוך את אמריקה למשהו שהיא לא".

מופע זיקוקים בחגיגות יום העצמאות לארצות הברית, יולי 2012. רויטרס
"כל דבר אחר הוא מופע נפצים בהשוואה לזה". הזיקוקים בגבעת הקפיטול בוושינגטון/רויטרס

והיו כמובן גם הזיקוקים, והרבה. למרות חום של 38 מעלות, גם השנה הגיעו רבים לבירה וושינגטון כדי לצפות במסיבת הזיקוקים הגדולה לציון החג, והתקשו להסתיר את התלהבותם. "הם מרהיבים!", סיכם אחד הצופים. "כל דבר אחר הוא מופע נפצים בהשוואה לזה".

בסן דייגו שבקליפורניה, הזיקוקים התפוצצו לפני הזמן:

בעיר סן דייגו שבקליפורניה נאלצו לוותר על מפוע הזיקוקים המסורתי מעל המפרץ, בשל תקלה שגרמה ל"הצתה מוקדמת" של כל הזיקוקים בשלוש מארבע סוללות הירי, כפי שניתן לראות בסרטון. מאחוריהם התקלה עומדת חברה מניו ג'רזי שאחראית גם לזיקוקים בפסל החירות, ואף למופעי פירוטכניקה המתוכננים לאולימפיאדה. "מעולם לא ראיתי כל כך הרבה זיקוקים מתפוצצים בו בזמן", אמר עד ראייה לעיתון "סן דייגו יוניון טריביון".

עוד על יום העצמאות האמריקאי:

כך זה נראה בשנה שעברה - זיקוקים וברביקיו: צפו בארה"ב חוגגת 235

זיקוקים לרגל יום העצמאות של ארה"ב באיצטדיון לוס אנג'לס דודג'רס, 4 ביולי 2012. רויטרס
זיקוקים גם באצטדיון ה"דודג'רס" בלוס אנג'לס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully