וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער חשוד בהצתה בבירה: "רצה לחקות דמות מ'הבורר'"

4.7.2012 / 14:22

לדברי המשטרה, הנער טען בחקירתו כי רצה לחקות דמות מן הסדרה הנקראת "אבי הטחול", ששרף את חולצתו כדי להעלים ראיות לאחר שדקר דמות אחרת. הוא שוחרר בתנאים מגבילים

שני נערים יהודים בני 13 ו-14, תושבי ירושלים ובית שמש, נעצרו אתמול (שלישי) בחשד למעורבות בהצתות שדות קוצים בארמון הנציב ותלפיות. לדברי המשטרה, הנער בן ה-14 הודה בחקירתו כי הצית שדה קוצים בתחילת יוני באזור ארנונה, בו נשרפו שלושה כלי רכב והמשטרה נאלצה לפנות דיירים מהבניינים הסמוכים. מעצרו הוארך בבית משפט השלום בירושלים עד יום שישי, ואילו חברו בן ה-13 שוחרר בתנאים מגבילים.

הרקע למעשה הוא ככל הנראה מעשה קונדס. השופט יצחק שמעוני אמר בדיון כי "לאחרונה אנו עדים לתופעת הצתות של יערות וכלי רכב אשר מבוצעות על ידי קטינים, הגורמות לנזקים כבדים לרכוש ומסכנות חיי אדם".

הנער בן ה-13 חשוד בהצתה של לפחות ארבע שריפות. לדברי המשטרה, הוא טען בחקירתו כי הרקע למעשיו היה השפעה של תוכנית הטלוויזיה "הבורר". לדברי השוטרים, הנער רצה לחקות דמות מן הסדרה הנקראת "אבי הטחול", ששרף את חולצתו כדי להעלים ראיות לאחר שדקר דמות אחרת בשם "משה ג'יפה". כמו כן, בחקירתו הפליל הנער את חברו בן ה-14 וכך הוא נעצר.

נער החשוד בהצתות בירושלים, יוני 2012. עומר מירון
אחד הנערים שנעצרו בשבוע שעבר בחשד להצתות/עומר מירון

זהו אינו המקרה הראשון בו נעצרים בני נוער בחשד למעורבות בהצתות ושריפות. בשבוע שעבר נעצרו שני נערים, בני 15 ו-17, מהכפר עיסוויא בחשד להצתות בירושלים, בשדות קוצים סמוך לבסיס צה"ל שבהר הצופים, וכן סמוך לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. אחד הנערים הודה בחקירתו בביצוע המעשים, שיחזר והפליל את חברו.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

לקריאה נוספת
ירושלים בוערת: מי עומד מאחורי גל ההצתות בבירה?
חשד להצתה: שבע שריפות השתוללו בבירה, שניים נעצרו

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully