וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחה לריאות: שרשרת באורך 31 סנטימטרים בבטן פעוטה

קובי דוד

4.7.2012 / 13:42

דרמה בבית החולים בעפולה: בת שלוש הובהלה לניתוח דחוף בהרדמה מלאה לאחר שהגיעה לחדר מיון עם מצוקה נשימתית, ובסיומו נשלפה השרשרת של הפעוטה "שאכן נעלמה לפני מספר ימים"

שרשרת המזון, לא מה שחשבתם: פעוטה בת שלוש הובהלה בסוף השבוע האחרון לחדר מיון ילדים בבית החולים "העמק" בעפולה, עם קשיי נשימה מאחד מיישובי העמק. אמה המבוהלת סיפרה לרופאים כי בתה החלה להשתעל מסיבה לא ברורה כמה ימים לפני כן, ומכיוון שחלה החמרה בשיעול והפעוטה מסרבת גם לאכול, היא פנתה אל בית החולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחזה נדיר". השרשרת בריאות הפעוטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רופאי מחלקת ילדים א' בדקו את הפעוטה והבחינו כי היא נתונה במצב של מצוקה נשימתית ומתקשה לנשום באופן עצמאי. לאחר שקיבלה חמצן, היא הועברה לצילום רנטגן של הבטן והריאות, כדי לבדוק מה גורם לה לחנק, ולמרבה ההפתעה של הרופאים והאם, התגלתה בצילום שרשרת ארוכה שהתמקמה בדרכי הנשימה של שתי ריאותיה. למראה הצילום, סיפרה האם כי אכן שרשרת הכסף של הפעוטה נעלמה לפני מספר ימים, והיא שיערה שהיא פשוט נפלה ואבדה.

אל מיון הילדים הוזעקו בדחיפות רופאי אף אוזן וגרון, ד"ר לב שליזרמן וד"ר לימור בנימיני, ולאחר שבחנו את הצילום החליטו שיש להכניסה לניתוח חירום בהרדמה מלאה כדי להוציא את השרשרת שגורמת לקושי בנשימה ולסכנת חנק. הפעוטה הועברה במהרה אל חדר הניתוח ובאמצעות ברונכוסקופיה, מכשיר מיוחד המוחדר דרך הפה למערכת הנשימה ומאפשר הסתכלות ובדיקה של מערכת דרכי הנשימה, נשלפה שרשרת באורך של 31 סנטימטרים. לאחר שהתאוששה מהניתוח הוחזרה הילדה לאשפוז והשגחה במחלקת ילדים א'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאחר שהתאוששה מהניתוח הוחזרה הילדה לאשפוז והשגחה במחלקת ילדים א'. השרשרת לאחר שהוצאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל המחלקה, ד"ר יוסף הורוביץ, ציין כי הרופאים מורגלים במקרים של שאיפת גופים זרים על ידי תינוקות וילדים צעירים, אך מחזה כזה, של שרשרת הממוקמת בשתי הריאות ויוצרת מצוקת נשימה הוא בגדר "מחזה נדיר".

לקריאה נוספת
ילדה אכלה שיערה במשך עשור, חצי קילו הוצא מקיבתה
הרופאים ברמב"ם הופתעו: מטבע נמצא בגרונה של בת 4
בינואר: מנתחים הוציאו מבטנו של פעוט 60 כדורי מגנט
לפני שנה: תינוק בלע סיכת ביטחון פתוחה
התינוק שבלע כפית מתאושש: "היה לו מזל גדול"
ברל'ה ברל'ה צא החוצה: חילזון נכנס לאפו של ילד

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully