וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי מהלומות בפגישת האופוזיציה הסורית בקהיר

4.7.2012 / 0:02

הפגישה, שנועדה ליצור אחדות בין הפלגים השונים של האופוזיציה, הידרדרה לאלימות כשנציגי המיעוט הכורדי הרגישו מקופחים ויצאו בסערה. בינתיים, 56 בני אדם נהרגו ברחבי סוריה

AP

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

בעוד מדינות המערב קוראות לאחדות נגד שלטונו של נשיא סוריה, בשאר אסד, פגישה של האופוזיציה המפולגת שהתקיימה אתמול (שלישי) בקהיר, הסלימה להתכתשויות ואף לקטטות פיזיות. הסערה החלה כשקבוצה של סורים כורדים עזבה את הפגישה, וכמה מהנציגים פתחו בקריאות "שערורייה, שערורייה".

נשים בכו בזמן שהגברים החליפו מהלומות, וצוות בית המלון שאירח את הפגישה מיהר להרחיק את השולחנות והכיסאות מהמקום. "הכורדים עזבו משום שהפגישה דחתה סעיף לפיו יש להכיר בעם הכורדי", הסביר עבד אל-עזיז עותמן מהמועצה הלאומית הכורדית. "הדבר אינו הוגן, ולא נמשיך לקבל את דחיקתנו לשוליים".

נציגי האופוזיציה הסורית מנסים לגבש אחדות בקהיר. AP
פגישת האופוזיציה בקהיר, אתמול/AP

כמעט שנה וחצי חלפו מתחילת ההתקוממות העממית בסוריה, והעובדה שלא הצליחו הניסיונות לאחד את הפלגים האתניים והדתיים השונים מאחורי הנהגה אחת רק הקשתה על המאמצים להשיג הכרה בינלאומית לאופוזיציה הסורית. "זה כל כך עצוב. יהיו לכך השלכות קשות עבור כל הצדדים", אמר גוואד אל-חתיב, פעיל אופוזיציה בן 27. "הדבר יגרום לאופוזיציה הסורית להיראות רע ויפגע במורל של המפגינים בשטח".

דיפלומט בליגה הערבית, אשר אירחה את הפגישה הכושלת, אמר כי האופוזיציה, שהיא לעיתים קרובות "כאוטית", כן הצליחה להשיג התקדמות מסוימת, בכך שהסכימה על מסמכים המרכזים את העקרונות ליצירת חוקה חדשה, ולהובלת מעבר שלטוני במדינה.

הפגזות בדומא ובחומס

בעוד האופוזיציה הולכת ומתפלגת, האלימות הקשה בסוריה נמשכה גם אתמול. פעילי זכויות אדם במדינה דיווחו מפי המורדים כי 56 בני אדם נהרגו היום ברחבי המדינה, בהם 34 אזרחים. בין היתר, הפגיזו כוחות הביטחון הסוריים באזור העיר דומא, ממנה נמלטו אזרחים רבים במהלך סוף השבוע האחרון. על פי תושבים במקום, לפחות שישה אנשים נהרגו בעיר.

גם בעיר חומס נמשכו אתמול הפגזות. "היו הפגזות כבדות כל הבוקר", סיפר פעיל בעיר. "אנו חיים עם מעט מאוד מזון ומים". פליטים סוריים לאורך הגבול עם טורקיה סיפרו כי שני בני אדם נהרגו כתוצאה מירי ארטילריה של כוחות הביטחון בעיר סקלין, הממוקמת כשישה קילומטרים מהצד הטורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully