וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החסמים הוסרו – פרויקט תעלת הימים יוצא לדרך

רמי שני

3.7.2012 / 18:32

הפרויקט, שמטרתו להעביר מים מים סוף לים המלח, יוכל להתחיל בתקופה הקרובה, לאחר שהבנק העולמי הודיע על הסרת ההתנגדות מצד הפלסטינים. השר שלום: "מיזם שיפריח את האזור"

הפלסטינים הסירו את החסמים שהציבו להקמה של תעלת הימים, האמורה להעביר מים מים סוף אל ים המלח, והמיזם עומד לצאת לדרך בתקופה הקרובה – כך הודיעו אתמול (שני) נציגי הבנק העולמי, למשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. השר דחק בנציגי הבנק העולמי להחיש את ההכנה לפרויקט, ואת החתימה של דו"ח הארגון, כדי להתחיל במהלכי גיוס המימון והביצוע.

השר ציין כי בכוונתו לפנות למדינות שביצעו את המחקרים שבחנו את ההשלכות של תעלה כזאת על האזור מכל ההיבטים, ולבקש מהם להיות שותפים למימון. "היום אין הסתייגויות של אף גורם השותף לפרויקט", אמר השר שלום, "ההתחלה תהיה בדרך של פיילוט לבחינה מעשית. נוביל כמות של מים מים סוף, שתובל במכליות לים המלח. אם נראה שלדבר אין השפעה שלילית על ים המלח, ויש כאלה שחוששים מכך, נמשיך בישום מעשי".

עוד הוסיף השר כי "המיזם היה תקוע שנים רבות, ואני מקווה שנהיה בעלי בשורה בעניין הזה. זהו הכיוון, ולמעשה הצלחנו להביא ליישומו של חזון שיאפשר שיפור בחיי התושבים באזור, הירדנים, הפלסטינים והישראלים. זהו מיזם שיפריח את האזור באופן ניכר".

כאמור, תעלת הימים אמורה להוביל מים מים סוף אל ים המלח, במטרה להחזיר לו את מפלסו, ובכך לאפשר הקמה של מיזמי כלכלה ותיירות, כמו מכון להתפלת מים, מכון לייצור חשמל ואחרים. יצוין, כי במערכת הביטחון רואים בתעלת הימים מיזם חיוני, שיהיה גם בגדר של קו גבול שאותו לא יוכלו מבריחי סמים ואחרים, לחצות בדרכם לישראל.

כבר בשנת 2009 הושגה הסכמה משולשת לפרויקט, בין ישראל, ירדן והבנק העולמי, צעד שהוגדר כפריצת דרך בהתקדמות לעבר יישומו. עם זאת, עד כה הפלסטינים לא נתנו אור ירוק, ולכן לא ניתן היה להוציא את הפיילוט לדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully