וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הולילנד: "איש לא ידע על העברת הכספים לזקן"

טל שלו

3.7.2012 / 11:26

בהמשך עדותו הסתייג עד המדינה וטען כי יתכן שגם הלל צ'רני, שהיה בעלי הזכויות על המתחם, ידע על הסכומים שהעביר לזקן "עבור מר אולמרט". עדותו תפוצל בשל מצבו הבריאותי

דרור עינב

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

ביום השלישי לעדותו של עד המדינה ב"פרשת הולילנד" התמקד הבוקר (שלישי) הדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשוחד שניתן לכאורה למהנדס העיר ירושלים, כאשר עד המדינה ש' משחזר את פגישתו הראשונה עם אורי שטרית בנובמבר 2003, כאשר בהמשך התמודד עם שאלות בנוגע להמחאות שהעביר באותה השנה לשולה זקן, "בעבור מר אולמרט", עליהן טען כי איש לא ידע.

בתחילת הדיון, כאמור, התמקדו השאלות ביחסיו עם אדריכל הפרויקט. "אמרתי למר שטרית שהתבקשתי על ידי אולמרט לעזור בחובותיו. שאלתי אותו איך אפשר לעזור, והוא הסביר לי את מצבו הכספי וחשב שתספיק עזרה של 5,000-6,000 שקל", כאשר התביעה הציגה לבית המשפט שלוש המחאות שניתנו באפריל 2003 לפקודת אחיו של מהנדס העיר ירושלים, יהורם שטרית, בסך של 130 אלף שקלים, טען העד כי הוא העביר צ'ק פתוח, ולא הוא כתב את השם על ההמחאה.

בתוך כך, הציגה התובעת, עורכת הדין ליאת בן-ארי בפני העד תדפיס של חשבון הבנק שלו מתחילת ינואר באותה השנה, וכן שתי המחאות בסך כולל של 50 אלף שקלים. "גברת זקן התקשרה אליי, היא אמרה שהיא זקוקה לכסף והיא מבקשת שאני אעזור, העברתי בעבור מר אולמרט", הסביר העד והוסיף כי "לא ביקשתי אישור להעברת הכספים הללו, למיטב זכרוני אף אחד לא ידע על העברת הכספים הללו".

עד המדינה בפרשת  הולילנד, יולי 2012. דרור עינב
יתכן כי היה היחיד שידע על העברת הכספים. צ'רני/דרור עינב

כשנשאל האם יתכן כי הלל צ'רני, מי שהיה בעליו של המתחם, ידע על העברת הכספים - סייג העד את דבריו. "אני חושב שכן, אבל אני לא בטוח. יכול מאוד להיות שכן, אבל אני לא זוכר", הסביר.

במהלך שאלת התביעה בעניין רישומים פנימיים בחברתו של עד המדינה, שנועדו לצרכי מס, סיפר העד על מהלכים תקציביים שונים שקיים כדי להתמודד עם חובות שנצברו לו במס הכנסה. "אני רימיתי את מס ההכנסה. עשיתי הרבה עוולות בחיי", התוודה. "אבל התחייבתי בפני הפרקליטות והמשטרה שפה אני מתחייב לאמת", הוסיף עד המדינה.

בשל מצבו הבריאותי: עדותו של עד המדינה תפוצל

בפתח הדיון הודיע שופט המחוזי, דוד רוזן, כי בשל מצבו הבריאותי של עד המדינה, הוא מבקש לפצל את עדותו החל מיום ראשון, ולהגבילה עד השעה 14:00, במקום עד השעה 20:00, כפי שתוכנן מלכתחילה.

סנגורי הנאשמים השונים בתיק התנגדו להחלטה זו, כשהנימוק העיקרי הוא הקושי בחקירת עדי התביעה האחרים - אנשי מקצוע שיצטרכו להתייחס ולהתאמת עם טענותיו של עד המדינה, אך השופט החליט בכל זאת ליישם את ההחלטה, תוך שהוא קורא לתביעה "לזמן עדים שלא יהיה בהם להשליך על עדותו של עד המדינה ככל שהדבר ניתן". גם המדינה הצטרפה לבקשת הסנגורים שזימון העדים הנוספים ייעשה רק לאחר סיום פגרת בתי המשפט בחודש ספטמבר, אך השופט הנחה שהדיון על כך יימשך בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully