וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה: "העברתי לשולה זקן 350 אלף שקלים"

יהושע בריינר

2.7.2012 / 16:45

ביום השני לעדותו של ש' בפרשת הולילנד, הוא סיפר שקנה לשולה זקן רהיטים. הוא העיד על פגישה מסתורית ומאות אלפי שקלים שהעביר לאחיו של אולמרט ולאדריכל אורי שטרית

צילום מסך

(צילום: קובי אליהו, דניאל בוק, גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

היום השני לעדותו של עד המדינה נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת "הולילנד" בבית המשפט המחוזי בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נמשך מהבוקר (שני), חרף בקשתו להפסיק את העדות. בין היתר, סיפר העד, שראשי התיבות של שמו ש.ד, כי העביר 350 אלף שקלים לשולה זקן, שהייתה אז ראש לשכת ראש העיר ירושלים, לאחר שפנתה אליו לכיסוי חובותיה.

"מצבה הכלכלי של זקן בסוף שנות התשעים היה רע", סיפר עד המדינה, "היא נכנסה לחובות כבדים אחרי שרכשה בית בשכונת מלחה בירושלים, והייתה חייבת כספים לבנקים. היא ביקשה ממני עזרה כספית, והזרמתי לה 350 אלף שקל. בשנות ה-2000 עזרתי לה ברכישת תכשיטים ורהיטים". בשעות הצהריים, ביקש העד להפסיק את עדותו בשל מצבו הבריאותי, אך בניגוד לאתמול, בקשתו לא נענתה.

מסמכים מפרשת הולילנד. נמרוד סונדרס
"זקן נכנסה לחובות כבדים אחרי שרכשה בית בשכונת מלחה בירושלים, והייתה חייבת כספים לבנקים. היא ביקשה ממני עזרה כספית". צ'קים שנשלחו לכאורה מעד המדינה במשפט אולמרט לשולה זקן/נמרוד סונדרס

בעדותו, סיפר היום העד על הליך רכישת הרהיטים עבור זקן. "הגברת זקן לקחה אותי לרמת גן, או ל'ביתילי' (חנות הרהיטים – י.ב) והראתה לי משהו שבחרה. היא שאלה אותי אם זה יפה ואמרתי לה שזה יפה. שילמתי משהו כמו 7,000 שקלים עבור מה שביקשה", סיפר.

עד המדינה במשפט הולילנד. נמרוד סונדרס
"אולמרט ביקש מאיתנו להזרים לאחיו יוסי 500 אלף שקלים בתמורה לקידום פרויקט הולילנד". תמונת ארכיון של עד המדינה ואולמרט/נמרוד סונדרס

ש' סיפר בעדותו על ארוחת צהריים שקבעה זקן עבורו ועבור אהוד אולמרט, שמונה לשר התמ"ת בקיץ 2003. "זה היה במלון הילטון הישן בכניסה לעיר", שיחזר, "זקן קבעה שם. אני לא הייתי קובע דווקא לאכול שם, כי יש שם אוכל הודי", ביקש להעיר.

העסקה במסעדה ההודית: "אולמרט ביקש שנמשיך לשלם"

בהמשך סיפורו על ארוחת הצהריים, סיפר: "אולמרט ביקש שלמרות שכבר מדובר בסכומים גבוהים, נמשיך לשלם לשטרית (האדריכל אורי שטרית – י.ב), כי הוא שמע שהוא עוזר לנו לקידום התוכנית. אולמרט גם ביקש שאני וצ'רני (הלל צ'רני, הבעלים של מתחם הולילנד – י.ב) נעזור לחבר ליכוד בשם אילן גורדו, שהיה פעיל בסיעה בירושלים. הוא היה קבלן, והתבקשתי, על ידי אולמרט, שאם יש לנו עבודה - נשתף את גורדו. ואכן, צ'רני נתן לו עבודה. לאחר הפגישה, התשלומים נמשכו". לדברי ש', אולמרט ביקש גם להזרים לאחיו, יוסי - שהסתבך בחובות לעולם התחתון - 500 אלף שקלים, בתמורה לקידום פרויקט הולילנד.

עד המדינה סיפר כי במהלך שנת 2002, הזמין אותו אולמרט למשרדו, כשבפיו בקשה אישית: "הוא אמר לי שאחיו יוסי הסתבך בחובות, ושהוא (עצמו – י.ב) כבר לא יכול לעזור, וביקש שאדבר עם הלל צ'רני על מנת שנעזור לאחיו. הוא ביקש שנזרים לו חצי מיליון שקל כדי להוציא אותו מהחובות. אולמרט אמר שבתמורה, הוא יוותר על כל בקשה אישית עבורו ויעזור לנו בשינוי הייעוד של החלק הצפוני בפרויקט". לדברי העד, שולה זקן כעסה על אולמרט בעקבות הבקשה. "היא אמרה לו שיותר טוב שהיה מבקש את הכספים עבור כיסוי החובות שלו עצמו ולא של יוסי".

שולה זקן ביום עדות השני של עד המדינה בפרשת הולילנד, יולי 2012. יותם רונן
שולה זקן והלל צ'רני, היום בבית המשפט/יותם רונן

העד הוסיף כי אולמרט פנה אליו ב-2002, וביקש סיוע כספי לכיסוי חובות של מהנדס העיר. לדבריו, אולמרט, שכיהן באותה תקופה כראש העיר, ביקש לסייע למהנדס העיר דאז, אחד הנאשמים בפרשה, לאחר שאחיו של אורי שטרית התאבד, והוא עצמו נכנס לחובות. "דובר על כ-500 אלף שקל", אמר העד, "אני ראיתי בכך חלון הזדמנויות, כי שטרית התנגד לתוכנית שלנו בוועדה. אמרתי את זה לאולמרט והוא אמר 'יהיה בסדר'. הבנתי שנקבל את מה שרצינו".

יש לציין כי תיעוד העברת הכספים לזקן מידיו של עד המדינה הינו כמעט התיעוד היחידי של העברות כספים לעובדי הציבור השונים. "אין לי תיעוד להעברות הכספים הללו כי כל פעם ששולם סכום כלשהו קיבלתי אותו ממר צ'רני", סיפר העד והזכיר כי העביר קרוב לתשעה מיליון שקלים. "אני לא מצאתי כל עניין לשמור תיעוד ולא חיפשתי באותה העת, לא להגיש תביעות ולא להזכיר את זה. קיוויתי שכל הנושא ייקבר כפי שהיה עד כה".

בשעות אחר הצהריים המוקדמות, ביקש עד המדינה להפסיק את עדותו, בשל מצבו הבריאותי. "אני בא לקראת בית המשפט מעל ומעבר, ולפי חוות הדעת הרפואיות שיש לי, אני כבר מזמן לא צריך להיות פה", אמר העד. "עם כל הכבוד לבית המשפט, אני משתדל, וכבוד השופט לא יודע בכמה בריאות זה עולה לי. אני יושב פה כי אני רוצה לזכות להישאר בחיים עד גמר המשפט". השופט דוד רוזן דחה את בקשת העד והדיון נמשך, אולם מאוחר יותר הוא סיים את יום העדות, לאחר שהעד אמר כי ברצונו להתפנות לבית החולים. עדותו צפויה להימשך מחר בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully