וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה ירוקה: צפרדעים נישאו בהודו כדי להוריד גשם

התחזיות בהודו לא מנבאות את הגעת גשמי המונסון בתקופה הקרובה, והאזרחים מוכנים לעשות הכל כדי לעזור - אפילו לחתן צפרדעים, בטקסים צבעוניים הנערכים לפי מסורת ההינדו

בשל אכזבת ההודים מהעיכוב בגשמי המונסון השנה, והעובדה שהתחזיות לא מנבאות את בואם בתקופה הקרובה, החלו תושבי מרכז ומערב המדינה בטקס פולחני מיוחד במינו כדי לפייס את אל הגשם אינדרה: הם עורכים חתונות הודיות מסורתיות - לצפרדעים.

באחד הטקסים במחוז צ'אטארפור, קבוצת נשים ישבה עם הצפרדעים, שרה שירים ורקדה, בזמן שדו החיים נישאו כדת וכדין, בהתאם למסורת ההינדו. "על פי הטקס ההינדי, החתונה נפתחה במשיחת צבעים, אחריה הענקת מנחה קדושה, ולבסוף חגיגת האיחוד וטקס האש. הטקס הסתיים בעזיבתה של הכלה", סיפר אחד המשתתפים.

חתונת צפרדעים במזרח הודו להבאת הגשמים, יוני 2005. AMAL RAJAK, AP
"על פי הטקס ההינדי, החתונה נפתחה במשיחת צבעים, אחריה הענקת מנחה קדושה, ולבסוף חגיגת האיחוד וטקס האש"/AP, AMAL RAJAK

טקס דומה נערך בעיר נאגפור שבמדינת מהרשטרה, שם אורחים התאספו בטקס צבעוני לרגל חתונת הצפרדעים. הכומר שביצע את האיחוד הסביר כי קריאות הצפרדעים מזרזות את הגעת הגשם. החוגגים ציינו כי הגשם חיוני לפרנסתם של החקלאים באזור.

לא רק בהודו מקיימים את המנהג המשעשע על מנת להביא את הגשם. גם בבנגלדש ביצעו טקסים דומים בתקופת יובש קשה לפני כמה שנים. באחד הטקסים השתתפו כ-250 בני אדם, ועל פי הדיווחים, החתן והכלה הגיעו משני כפרים שכנים, כ-110 קילומטר מצפון לבירה דאקה, ונראו מאושרים במיוחד. "בני הזוג היו לבושים בבגדי חתונה", סיפר נור מוחמד קאלון, מורה בבית ספר שנטל חלק בטקס. "שרנו ורקדנו לכבודם וגם בירכנו אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully