וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו לא הביע התנגדות לסנקציות אישיות נגד חרדים"

פנחס וולף

2.7.2012 / 5:48

מקורבים לראש הממשלה טוענים כי בניגוד לדעה הרווחת, לא פסל נתניהו את האפשרות לענישת המתחמקים מגיוס - בה תומך מופז. "הוא לא עסק בזה, בשלב זה הוא עמל על המתווה הכולל"

בניגוד לשמועות לפיהן ראש הממשלה מנוי וגמור עם החלטתו להתנגד להטלת סנקציות אישיות על צעירים חרדים שיתחמקו מגיוס, מקורביו דווקא טענו הלילה (שני) כי עד כה הוא כלל לא נגע בנושא. בשיחה עם וואלה! חדשות הסבירו המקורבים כי בדומה לפיתרון סוגיית שכונת האולפנה בבית אל, גם כאן ראש הממשלה עסוק כעת בשכנוע הצדדים, במטרה להביאם להסכמה על "נוסחת המאקרו" שלו. לדברי המקורבים, לאחר מכן, הוא ירד לפרטים ויביע את עמדתו גם בעניין הסנקציות האישיות.

ישיבת ממשלה 22.4.2011,אפריל 2011. ספק 500
לדברי מקורביו, עד כה לא התייחס כלל לסנקציות אישיות נגד המתחמקים מגיוס. נתניהו/ספק 500

"ראש הממשלה אומר כל הזמן שימצא פתרון ושהוא חותר לפתרון ריאלי", הסבירו מקורביו. "הוא חדור מטרה – להביא לפיתרון שגם יביא לשוויון בנטל וגם לא יקרע את החברה. הוא ראש ממשלה, אין לו את הפריבילגיה לטפס על העצים. האחריות על כתפיו והוא שומע את כל הצדדים, כשעד היום הוא כלל לא התייחס לסנקציות אישיות".

לדברי אותם מקורבים, השמועות על עמדתו כלפי הסנקציות האישיות הגיעו מכך שבפגישות עימו, נוטה נתניהו להישאל בנושא, ומשיב בביטול: "אני לא מתייחס לזה". "אנשים יוצאים מהפגישות וגוזרים מכך שהוא מתנגד לזה", הסבירו. "כרגע ראש הממשלה עסוק במתווה הכולל. ברגע שהוא יצליח לשכנע את הגורמים בנחיצות המתווה הכולל של ארבעת העקרונות: יצירת השוויון בנטל; לעשות זאת בהדרגתיות; לשלב בזאת חרדים וערבים; וכל זה - מבלי לשסות ציבור בציבור, רק אז הוא יוכל לרדת לפרטים. אין כאן רדיפה אחרי ציבור מסוים, יש רצון להביא לשוויון כולל של כל אזרחי המדינה".

הזגזוג של וינרוט: מה השתנה מיום שישי?

דבריהם של מקורבי ראש הממשלה הגיעו לאחר שאתמול הנציג החרדי בוועדה, עו"ד יעקב ויינרוט, הודיע על פרישתו ממנה. במכתב ששלח לראש הממשלה, כתב ויינרוט כי "פעולות כוחניות, גם אם הן נושאות תוצאות בטווח הקצר, הן הרסניות בטווח הארוך. לעניות דעתי, הטלת סנקציות אישיות תסתום את הגולל על תהליך השילוב שהחל לעשות את דרכו בציבור החרדי, תגרום לניכור ולהתקפדות של ציבור זה ותכלא אותו בתוך מרחב גדור ומנותק, תוך סיכול של כל ניסיון קונסטרוקטיבי לפתור את הבעיה. התקבלו החלטות בתוך זמן שלא איפשר מיצוי הדיון בהן, האיזון הופר בוועדה ללא תקלה".

כנראה שמדובר בזגזוג של ויינרוט, בשל העובדה שרק ביום שישי האחרון הוא אמר לאתר החרדי "לדעת נט" כי הוא לא החליט לפרוש מהוועדה. למרות שמאז ועד היום לא השתנה דבר בשטח, אתמול כבר החליט לפרוש, ובכך הוועדה נותרה מרוטת נוצות, לאחר שביום חמישי האחרון גם ישראל ביתנו והבית היהודי הודיעו על פרישתן, בשל העובדה שהוחלט לא להטיל סנקציות אישיות על ערביי ישראל שישתמטו משירות צבאי, בניגוד להחלטה בנוגע לחרדים. בניגוד לשמועות אמש, בש"ס הבהירו כי יו"ר המפלגה השר אלי ישי מתנגד להטלת סנקציות אישיות על חרדים שישתמטו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בחור ישיבה בירושלים חולף סמוך ללשכת הגיוס בירושלים, פברואר 2012. רויטרס
נתניהו יסכים לסנקציות אישיות?/רויטרס

מוועדת פלסנר נמסר בתגובה להתפטרות ויינרוט כי "כנראה שעו"ד ויינרוט שהיה חבר בוועדת טל המקורית חשב שהוא יצליח להפוך את ועדת פלסנר לוועדה שתחוקק את חוק טל השני. משהסתבר שהוועדה מתכוונת להמליץ על חלופה עם כלי אכיפה חזקים המאפשרים לחולל שינוי מציאות אמיתי, הוא מנסה כעת לייצר דה-לגיטימציה למסקנות הוועדה טרם פרסומם.

בימים הקרובים הוועדה תפרסם את מסקנותיה שיתבססו על עשרות דיונים ועל עבודת מטה מקיפה. הצעת הוועדה תהווה את החלופה היחידה האפשרית שתחזיר את התקווה לסדר אזרחי חדש בישראל".

ביום שישי נערכה פגישה בין נתניהו ליו"ר קדימה, שאול מופז, במטרה להגיע להבנות, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. במוצאי שבת וביום ראשון מופז ערך התייעצויות עם חברי סיעתו, שרובם ככולם גיבו את עמדתו להתעקש על קיום סנקציות אישיות כלפי החרדים.

בסביבת מופז אמרו לאחר הפגישה ביום שישי כי "ההתרשמות היא שאנחנו בדרך למשבר קואליציוני. זאת לא התעקשות לשם התעקשות, אם לא יהיו סנקציות - עתיד החוק יהיה כמו חוק טל. המדדים להצלחת החוק הן הגדלת ההשתתפות בנטל ומבחן הביצוע של מסקנות הוועדה. אנחנו עושים הכל כדי שההמלצות ילוו בסנקציות אישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully