וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר לפלסנר: "תומך בשירות מלא לערבים ולחרדים"

פנחס וולף

28.6.2012 / 20:20

בעקבות פרישת ישראל ביתנו והבית היהודי מוועדת פלסנר, בשל המלצותיה בעניין גיוס ערבים, נפגש ראש הממשלה עם ח"כים ערבים והבהיר: ישראל חייבת לחלק את הנטל בצורה שוויונית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הערב (חמישי) עם נציגי המפלגות הערביות, והבהיר להם כי הוא תומך בגיוס ערבים וחרדים לשירות לאומי - זאת לאחר שסיעות ישראל ביתנו והבית היהודי הודיעו על פרישה מוועדת פלסנר לקידום השוויון בשירות (קש"ב) על רקע מה שהיא הגדירה "אפליה לטובה" של האזרחים הערבים במתווה שמתגבש לתיקון ל"חוק טל".

"המציאות השתנתה. מדינת ישראל חייבת לחלק את הנטל בצורה שוויונית יותר", אמר נתניהו לחברי הכנסת הערבים. מקורבי ראש הממשלה אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי למרות החלטת ועדת פלסנר בנוגע לפטור מסנקציות למשתמטים מקרב ערביי ישראל, נתניהו יביא לכנסת חוק שלדבריהם "יביא לשוויון בנטל, בו יישאו חלק גם חרדים וגם ערבים".

נתניהו שוחח הערב עם יו"ר ישראל ביתנו, השר ליברמן, והביע הבנה לטענותיו נגד המלצות הוועדה. מחר, הוא צפוי להיפגש עם יו"ר קדימה, השר שאול מופז, כדי ללבן אתו את הסוגיה. בימים האחרונים, הוא נפגש גם עם נציגי הציבור החרדי ואמר להם דברים דומים.

החלטת ועדת פלסנר היום, לפיה גם ערבים ייקראו להתגייס לשירות אזרחי, אולם לא יחולו סנקציות על משתמטים, נגדה את העקרונות שהוא קבע בתחילת פעולת הוועדה. "ארבעה עקרונות צריכים להנחות אותנו: שוויון בנטל, הדרגתיות בביצוע, הכללת יהודים וערבים כאחד ולעשות הכל בלי לשסות ציבור בציבור", הדגיש נתניהו בפתח דיוני הוועדה.

ועדת פלסנר: הפרישה - מהלך פופוליסטי

"בעקבות החלטת ועדת קש"ב להפלות לטובה את ציבור ערביי ישראל, ולא לחייבו בשירות למדינה, החלטה הפוגעת בחשיבות השוויון בנשיאה בנטל בשירות, החליטה סיעת ישראל ביתנו לפרוש מחברות בוועדת קש"ב", נמסר בהודעה מישראל ביתנו, בעקבות הודעת ועדת פלסנר. כמו כן, נמסר כי בכוונת הסיעה להביא להצבעה בכנסת את הצעת החוק שהגישה, "הקובעת שוויון בנטל לכל חלקי העם".

גורמים בוועדת קש"ב תקפו את החלטת ליברמן לפרוש מהוועדה. "זהו מהלך פופוליסטי, שטחי של מפלגה שיודעת להטיף על שוויון בנטל אבל לא לעשות שום דבר רציני כדי לקדם אותו", אמרו לוואלה! חדשות. "היום אימצה הוועדה את עיקרון השירות לכל כיעד לאומי לכלל אזרחי המדינה, ובמקום לקיים הליך רציני של דיאלוג ועבודת מטה משותפת כדי לגבש דרכים לממש את היעד הזה, ישראל ביתנו מעדיפה ללכת בקו הפופוליסטי שלא יביא לשום תוצאה".

זמן קצר לאחר הודעת ישראל ביתנו, הצטרפה גם סיעת הבית היהודי. יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, שוחח הערב עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והודיע לו כי בהמשך לפרישת ישראל ביתנו, גם סיעת הבית היהודי תפרוש מהוועדה. "לאור המסקנות המתגבשות של ועדת קש"ב בנוגע לאי שילוב ערבים בשירות למען המדינה, איני רואה מקום להמשך שותפותה של הבית היהודי בוועדה", אמר הרשקוביץ, שביקר מוקדם יותר במאהל הפראיירים בתל אביב. "מי שמקבל מהמדינה צריך לתרום למענה - ובלי תרומת הערבים אין שוויון בנטל. כרגע נראה ש'וועדת קש"ב' הופכת ל'וועדת כשל' וחלקנו לא יהיה עימם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully