וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו והבית היהודי פרשו מוועדת פלסנר

פנחס וולף וטל שלו

28.6.2012 / 18:20

ועדת קש"ב הודיעה היום על המתווה המתגבש בנוגע לגיוס ערבים, ובשתי הסיעות זועמים: "ההחלטה פוגעת בחשיבות השוויון בנשיאה בנטל בשירות". הוועדה: "מהלך פופוליסטי"

בעקבות המתווה המסתמן של הוועדה לקידום השוויון בשירות (קש"ב), בראשות ח"כ יוחנן פלסנר, בנוגע לחובת השירות עבור הציבור הערבי, החליטו היום (חמישי) סיעות ישראל ביתנו והבית היהודי לפרוש מחברות בוועדה. "בעקבות החלטת ועדת קש"ב להפלות לטובה את ציבור ערביי ישראל, ולא לחייבו בשירות למדינה, החלטה הפוגעת בחשיבות השוויון בנשיאה בנטל בשירות, החליטה סיעת ישראל ביתנו לפרוש מחברות בוועדת קש"ב", נמסר בהודעה מישראל ביתנו. כמו כן, נמסר כי בכוונת הסיעה להביא להצבעה בכנסת את הצעת החוק שהגישה, "הקובעת שוויון בנטל לכל חלקי העם".

חבר הוועדה מטעם ישראל ביתנו, ח"כ דוד רותם, כתב בדף הפייסבוק שלו כי "ישראל ביתנו, ואני כנציגה בוועדה למציאת חוק חלופי לחוק טל, פורשים מהוועדה. לצערי, דרישת ישראל ביתנו לשוויון לכל לא נראית כמתקיימת במתווה החוק החדש, ואנחנו לא ניתן יד למצב כזה. שוויון לכולם, זה שוויון בין חילונים, דתיים, חרדים, ערבים - כולם, ואסור שנשכח אף אחד בדרך לשוויון המיוחל הזה".

זמן קצר לאחר הודעת ישראל ביתנו, הצטרפה גם סיעת הבית היהודי. יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, שוחח הערב עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והודיע לו כי בהמשך לפרישת ישראל ביתנו, גם סיעת הבית היהודי תפרוש מהוועדה. "לאור המסקנות המתגבשות של ועדת קש"ב בנוגע לאי שילוב ערבים בשירות למען המדינה, איני רואה מקום להמשך שותפותה של הבית היהודי בוועדה", אמר הרשקוביץ, שביקר מוקדם יותר במאהל הפראיירים בתל אביב. "מי שמקבל מהמדינה צריך לתרום למענה - ובלי תרומת הערבים אין שוויון בנטל. כרגע נראה ש'וועדת קש"ב' הופכת ל'וועדת כשל' וחלקנו לא יהיה עימם".

גורמים בוועדת קש"ב תקפו את החלטת ליברמן לפרוש מהוועדה. "זהו מהלך פופוליסטי, שטחי של מפלגה שיודעת להטיף על שוויון בנטל אבל לא לעשות שום דבר רציני כדי לקדם אותו", אמרו לוואלה! חדשות. "היום אימצה הוועדה את עיקרון השירות לכל כיעד לאומי לכלל אזרחי המדינה, ובמקום לקיים הליך רציני של דיאלוג ועבודת מטה משותפת כדי לגבש דרכים לממש את היעד הזה, ישראל ביתנו מעדיפה ללכת בקו הפופוליסטי שלא יביא לשום תוצאה".

לא יוטלו סנקציות על ערבים, 6,000 יגויסו

היום קיימה ועדת קש"ב דיון, במסגרתו הביעה תמיכה עקרונית ב"עיקרון השירות לכל", הכולל גם עידוד ערבים להתגייס לשירות אזרחי. עם זאת, בניגוד לסנקציות האמורות להיות מוטלות על חרדים משתמטים, הוחלט נגד ערבים משתמטים לא תוטל כל סנקציה.

הוועדה קבעה יעד של גיוס 6,000 ערבים באופן מידי, על בסיס נתונים שסיפקה מנהלת השירות האזרחי, לפיהם קיימים 6,000 תקנים פנויים לשירות האזרחי, ולא ניתן יהיה לגייס יותר מזה תוך זמן קצר. יש לציין כי פוטנציאל הגיוס בקרב הערבים הוא 23,000 לשנתון לגברים ונשים כאחד. הרעיון הוא ליצור מסלולים מתמרצים והטבות עבור המשרתים הערבים. מצד שני, ככל הנראה, יוטלו סנקציות כלכליות נגד גופים מתוקצבים, כמו עיריות, שיפעלו נגד התנדבות לשירות האזרחי. כמו כן, נראה שהחוק הנוגע לגיוס הערבים יחוקק בנפרד, משום שהדין החוקי של גיוס ערבים שונה גם היום מדין גיוס יהודים.

נציגי הליכוד וישראל ביתנו בישיבה, חברי הכנסת זאב אלקין ודוד רותם, התנגדו לרעיון. רותם טען בדיון כי יש לגייס את הערבים כמו כל אזרח ישראלי אחר בגיל 18, ואילו אלקין, יו"ר הקואליציה, דרש שוויון בין הדרישות מהחרדים לדרישות מהערבים, כולל מכסה של 80% גיוס.

כיום מתנדבים לצה"ל מספר מצומצם ביותר של ערבים-ישראלים, שאף משרתים ביחידות קרביות. אך עם זאת, יש לציין כי מרביתם מקבלים אישורים מיוחדים לפשוט את מדיהם עם היציאה מהבסיס על מנת שלא לגרום לחיכוך עם שכנים קרובים ביישוביהם.

(עדכון ראשון: 17:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully