וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטר נציג החרדים בוועדת פלסנר, עו"ד וינרוט

פנחס וולף

2.7.2012 / 0:01

הפרקליט הסביר את החלטתו בהתנגדותו להטלת סנקציות אישיות על חרדים שלא יתגייסו, משום שהדבר "יסתום את הגולל על תהליך השילוב שהחל לעשות את דרכו בציבור החרדי"

ועדת פלסנר מאבדת עוד גובה: נציג הציבור החרדי בוועדה לקידום השוויון בנטל (קש"ב), עו"ד יעקב וינרוט, הודיע אמש(ראשון) על פרישתו מהוועדה, בשל מחאתו על הכוונה להנהיג סנקציות אישיות נגד חרדים שלא יתגייסו. "פעולות כוחניות, גם אם הן נושאות תוצאות בטווח הקצר, הן הרסניות בטווח הארוך", כתב עו"ד וינרוט במכתב ששלח אתמול בערב לראש הממשלה, בנימין נתניהו - אך לא ליו"ר הוועדה, ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה).

"לעניות דעתי, הטלת סנקציות אישיות תסתום את הגולל על תהליך השילוב שהחל לעשות את דרכו בציבור החרדי, תגרום לניכור ולהתקפדות של ציבור זה, ותכלא אותו בתוך מרחב גדור ומנותק, תוך סיכול של כל ניסיון קונסטרוקטיבי לפתור את הבעיה", כתב וינרוט. "התקבלו החלטות בתוך זמן שלא אפשר מיצוי הדיון בהם. האיזון הופר בוועדה ללא תקלה".

מדובר בשינוי עמדה של עו"ד וינרוט, שרק ביום שישי האחרון אמר לאתר החרדי "לדעת נט" כי לא החליט לפרוש מהוועדה. אף שמאז ועד היום לא השתנה דבר בשטח, היום החליט לפרוש - ובכך בעצם הותיר את הוועדה מרוטת נוצות, לאחר שביום חמישי האחרון הודיעו גם מפלגות ישראל ביתנו והבית היהודי על פרישה מהוועדה, משום שהוחלט בה לא להטיל סנקציות אישיות על ערביי ישראל שישתמטו משירות צבאי, בניגוד להחלטה בנוגע לחרדים.

בתוך כך, במפלגת ש"ס מבהירים כי בניגוד לשמועות שנפוצו הערב, יו"ר המפלגה, השר אלי ישי, עומד בהתנגדותו להטלת סנקציות אישיות על חרדים שישתמטו, ולא הסכים לתמוך בכך.

ביום שישי האחרון, נערכה פגישה בין נתניהו ליו"ר קדימה, שאול מופז, במטרה להגיע להבנות בנושא גיוס החרדים - אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. אתמול והיום, ערך מופז התייעצויות עם חברי סיעתו, שרובם ככולם גיבו את עמדתו להתעקש על קיום סנקציות אישיות כלפי החרדים. נתניהו טרם אמר את דברו בנושא.

עוד בנושא:
אלוף פיקוד מרכז: יהיה מחיר לגיוס חרדים מבוגרים
בראון: נתניהו ישלם מחיר אם יתמוך בדרישת ליברמן
בדרך למשבר קואליציוני? נתניהו ומופז חלוקים בסוגיית הגיוס
גורמים בוועדת פלסנר: "ליברמן בכלל לא רלוונטי"

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully