וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי קרב טורקיים הוזנקו 3 פעמים למסוקים סורים

רויטרס

1.7.2012 / 17:15

המתיחות בשיא: בשלוש תקריות ביום שבת הוקפצו מטוסי F-16 לגרש מסוקי תובלה סורים, שהתקרבו אל הגבול הטורקי. ארדואן: עיתון אמריקני מפיץ גרסה שקרית על הפלת המטוס שלנו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

המתיחות הצבאית בין טורקיה לסוריה גוברת: צבא טורקיה הודיע כי בסוף השבוע הזניק שלוש פעמים צמדים של מטוסי קרב לעבר הגבול הסורי, כדי להסיט ממסלולם מסוקים סורים שהתקרבו אליו.

בהודעה שפרסם הבוקר (ראשון) הצבא הטורקי, נאמר כי התקריות אירעו ביום שבת. לפי ההודעה, במקרה הראשון, בשעה 09:00, התעורר בצבא טורקיה חשד כי מסוק תובלה בינוני מתוצרת רוסיה, מדגם Mi-8, התקרב למרחק של 6.5 קילומטרים מהגבול הטורקי - סמוך למחוז הטאי - אך לא חצה אותו.

מטוסי קרב מדגם F-16 הוזנקו מבסיס טורקי סמוך וסיירו באוויר במשך יותר משעה. ככל הנראה המסוק הסורי שב על עקבותיו.

טורקיה: הסורים ידעו שהמטוס שלנו, ובכל זאת ירו

מטוס קרב מדגם F-16 של חיל האוויר של טורקיה. AP
שלוש תקריות ביום אחד. מטוסי F-16 של חיל האוויר הטורקי/AP

שש שעות לאחר מכן, שני מטוסי F-16 נוספים הוזנקו שוב לאותו אזור, אחרי שמסוק תובלה סורי נוסף התקרב בשנית לאותו האזור, וטס במרחק דומה מהגבול הטורקי. הפעם, המטוסים הטורקים סיירו באזור במשך שעתיים כדי למנוע ממנוע לשוב לשם. תקרית נוספת מסוג זה אירעה באותו ערב, הפעם עם מסוק Mi-17, אך גם הפעם לא דווח על חצייה של הגבול האווירי בין שתי המדינות.

ארדואן נגד הוול סטריט ז'ורנל, וגם נגד עיתונאי ארצו

בטורקיה עדיין לא החליטו כיצד להגיב להפלת מטוס הפאנטום של חיל האוויר שלה, וברקע הצהרות סותרות ומבולבלות שנשמעו מצד ראש הממשלה, הנשיא ושר החוץ, הוסכם להעביר את הטיפול בתקרית למטה נאט"ו. לטענת טורקיה, המטוס הופל במים בינלאומיים מפגיעה של טיל מונחה לייזר, אך בסוריה אומרים כי הוא הופל באש נגד-מטוסים, מכיוון שחדר את הגבול .

בסוף השבוע, ה"וול סטריט ז'ורנל" אישר כי המטוס הופל בשטח סוריה, והפרסום עורר זעם רב באנקרה. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר היום כי ה"ז'ורנל" נוקט עמדה חד-צדדית, ואמר כי העיתון מתבסס על מקורות שקריים.

ארדואן הוא קרא לעורכי היומון האמריקני לחשוף את מקורותיהם, המתבססים ככל הנראה על פקידים בוושינגטון, ואמר כי מדובר ב"עיתונאות פחדנית". הוא גם האשים את העיתונות המקומית בטורקיה, שאימצה, לדבריה, "את הטון האמריקני" של הדיווחים" ולא התייצבה לצד הגרסה הטורקית לאירוע.

דיווח: ”הצבא הסורי הציב טנקים בגבול עם טורקיה”
ארדואן נגד אסד: "נלמד את מדינת הכנופיות לקח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully