וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה שתגרום סערה? "יסופחו ההתנחלויות בבקעה"

פנחס וולף

1.7.2012 / 13:10

לוואלה! חדשות נודע כי ח"כ מירי רגב תגיש את ההצעה, לפיה הכפרים הפלסטיניים יישארו בשליטת הרשות, לאחר שהצעתה לסיפוח כלל ההתנחלויות ביהודה ושומרון נכשלה

ניסיון לאתגר את ראש הממשלה מתוך מפלגתו: לוואלה! חדשות נודע כי ח"כ מירי רגב תגיש השבוע הצעת חוק לסיפוח הישובים היהודיים בבקעת הירדן. הצעת החוק תוגש לאחר שוועדת שרים לחקיקה פסלה בעבר הצעת חוק דרסטית יותר של רגב, לפיה כל ההתנחלויות ביהודה ושומרון יסופחו. אלא, שכעת לנתניהו יהיה קשה יותר לשלול לגמרי את הצעת החוק, משום שגם הוא דיבר לא פעם על נוכחות צבאית בבקעה גם בהסדר שלום עתידי. על פי ההצעה, הכפרים הפלסטיניים יישארו בשליטת הרשות הפלסטינית.

הצעת החוק קובעת כי מרגע כניסת החוק לתוקף גם יבוטלו כל ההחלטות על הגבלת הבניה במקום. "בו בזמן שממשלת ישראל מנסה להגיע להסדר מדיני עם הפלסטינים, הם, מצדם, מקדמים הכרה והכרזה על מדינה פלסטינית באזור יהודה ושומרון, ובכלל זה שטחי בקעת הירדן, המהווים שטח עצום בגבולה מזרחי של המדינה עם חשיבות אסטרטגית ביטחונית עצומה", נכתב במטרות הצעת החוק. "זאת ועוד, ידגיש החוק כי לממשלת ישראל אין רצון לשלוט על ישובים שבהם תושבים פלסטינים".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "החלטה זו, מקורה בשיקולים מדיניים וביטחוניים בלבד, מאחר שיישובי ושטחי בקעת הירדן מהווים את קו ההגנה ביטחוני אסטרטגי של מדינת ישראל בגבולה המזרחי הארוך".

עוד נכתב כי "לאור העובדה כי העמדה של ממשלות ליכוד בישראל הינה כי בכל הסדר מדיני עתידי יוותרו הישובים היהודיים בבקעת הירדן, כולל צירי הביטחון אליהם, בתחום השליטה של מדינת ישראל, ותוחל עליהם הריבונות הישראלית, הרי שחובה לשמור על חיי התושבים המתגוררים בישובים הללו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

לקריאה נוספת
בישראל מכחישים: לא הצענו לוותר על בקעת הירדן
מסמך: "העומק אסטרטגי לא יושפע מהחזרת הבקעה"
נתניהו: בכל הסדר עתידי צה"ל יישאר בבקעת הירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully