וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: בכל הסדר עתידי צה"ל יישאר בבקעת הירדן

פנחס וולף

8.3.2011 / 13:15

במהלך ביקור בחטיבה המרחבית של צה"ל בבקעת הירדן הדגיש ראש הממשלה כי ישראל תמשיך לשלוט באזור בכל הסדר עתידי. על יום האישה: "ישראל בולטת בכך שלנשים וגברים יש זכויות שוות"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב היום (שלישי) כי בכל הסדר עתידי צה"ל יישאר בבקעת הירדן. נתניהו התארח בחטיבה המרחבית של צה"ל בבקעת הירדן (חטמ"ר 417), סייר באזור, נפגש עם קצינים וקצינות של החטיבה ועם מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי. במהלך הסיור אמר ראש הממשלה כי "אנחנו נמצאים בעולם שעובר טלטלה גדולה מאוד. כל האזור סביבנו נמצא במצב של אי-יציבות, של רעידת אדמה פוליטית וביטחונית, שעדיין איננו רואים את סופה".

נתניהו הוסיף כי "עלינו להבטיח שיש לנו יסודות ביטחון מוצקים. גבול הביטחון הוא כאן וקו ההגנה מתחיל כאן. אם הוא יהיה פרוץ, פירוש הדבר שאפשר יהיה להבריח טילים ורקטות ולהגיע איתם לכל מקום, לתל אביב ולירושלים, ואין תחליף לקו ההגנה שנותן צה"ל. בכל הסדר עתידי, צה"ל חייב להישאר כאן, לאורך בקעת הירדן. אם זה היה נכון לפני הטלטלה הפוקדת את האזור, זה נכון שבעתיים היום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסוק במהלך הסיור בבקעת הירדן, מרץ 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"עם כל המהפכות באזור, דבר אחד לא רואים - מהפכה במעמד האישה". נתניהו במסוק בדרכו לסיור/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

נתניהו התייחס גם ליום האישה הבינלאומי החל היום. לדבריו, "יש מהפכה בצה"ל, שליש מסדר הכוחות מורכב מנשים. הסיבה שזה לא חצי, זה מפני שיש זמן שירות אחר. שלושה אחוזים מהכוח הלוחם מורכב מנשים. אנו רואים זאת בכל היחידות, זה ביטוי לשינוי בתפיסת מעמד האישה בצה"ל, כמו גם במדינת ישראל. עם כל המהפכות באזור, דבר אחד לא רואים, מהפכה במעמד האישה, ברבות מהמדינות, כאשר באחת מהן (אירן. פ.ו) סוקלים נשים ומשתמשים בהן כמו סחורה ואין להן שום יכולת לתבוע את הפרת זכויותיהן".

עוד אמר ראש הממשלה כי "ישראל בולטת בצורה קיצונית שהיא דמוקרטית אמיתית ובה לנשים ולגברים יש זכויות שוות, וכמו שאנחנו רואים כאן, גם חובות שוות. כמובן שיש לנו עוד מה לתקן במדינה, אבל בכל המרחב הענק, ממערב להודו ועד מרוקו, יש מקום אחד עם זכויות לנשים: מדינת ישראל. עלינו לברך על כך ולהצדיע לקצינות ולחיילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully