וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף מתקן: בעת רעידת אדמה - צאו החוצה

1.7.2012 / 6:41

בתום סדרת מחקרים שנערכו לאחרונה החליטו בפיקוד העורף להורות על יציאה לשטח פתוח - במקום מחסה מאחורי רהיט קשיח - בשעה של רעידת אדמה. באוקטובר יתקיים תרגיל עורף לאומי

במשך שנים רבות הנחה פיקוד העורף את הציבור בישראל להסתתר מאחורי רהיט קשיח בעת רעידת אדמה. בניגוד מוחלט לכך, בתום סדרת מחקרים שנערכו באחרונה, הוחלט, באישורו של אלוף פיקוד העורך אייל אייזנברג, לשנות את ההנחיה ולהורות לציבור לצאת לשטח פתוח. במסגרת ההחלטה, יחל היום (ראשון) קמפיין הסברה לכלל האוכלוסייה, בדגש על המגזר החרדי והערבי, כדי להטמיע את ההנחיה. הקמפיין יכלול תשדירים בטלוויזיה, ברשת האינטרנט ובעיתונות.

"אנחנו מבקשים לבטל את ההנחיה הקודמת של פיקוד העורף ולא להסתתר מאחורי רהיט קשיח בעת רעידת אדמה, אלא לצאת לשטח פתוח", הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות ראש מטה פיקוד העורף, תא"ל צביקי טסלר. "רק במידה ואין ביכולתך לצאת לאזור פתוח, אתה צריך לעבור למרחב מוגן או לחדר מדרגות".

קמפיין ההסברה יימשך שבועיים וציבור האזרחים יוכל להפנות שאלות בנושא באמצעות אתר הפייסבוק של פיקוד העורף, או המוקד הטלפוני. "היו בעבר רעידות אדמה בישראל", אמר תא"ל טסלר, "איננו יכולים לנבא מתי זה יקרה, אבל זה יכול להתרחש ולכן לא נשב בחיבוק ידיים ונאמר 'יהיה בסדר' או נקווה לנס, אלא נערך כמו שצריך. תקני הבנייה של ישראל הם מהטובים בעולם, אבל בתים רבים במדינה נבנו לפני שנות ה-70 ולכן הציבור צריך להיות מוכן".

פיקוד העורף, בשיתוף הרשויות המקומיות, החלו להקים צוותי פינוי וחילוץ כדי להיות כוח ראשון שיגיע לאזור האסון ויגישו עזרה מהירה, במידה ותתחולל רעידת אדמה בכל רחבי הארץ וארגוני ההצלה יטפלו במוקדים גדולים. יצוין, כי בחודש אוקטובר יתקיים תרגיל עורף לאומי, תחת השם "נקודת מפנה 6", במסגרתו יתרגלו משרדי הממשלה והרשויות המקומיות רעידות אדמה. עוד הוחלט שתלמידי כיתות ה' בכל בתי הספר בישראל יעברו תרגול בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully