וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

sms מפיקוד העורף: טיל בקרבתך, היכנס למרחב מוגן

1.1.2012 / 10:11

ניסוי במערכת חדשה של פיקוד העורף, אשר תשלח הודעת sms לתושבים הנמצאים סמוך למקום נפילת טיל, נערך היום באזור רמלה. בעתיד יתווספו למערכת התראות בטלוויזיה ובדואר האלקטרוני

פיקוד העורף מקיים היום (ראשון) ומחר ניסויים במערכת "מסר אישי", שתשלח הודעות טקסט לטלפונים הסלולריים של אזרחים הנמצאים באזור בו עומדים ליפול טילים. הניסוי ייערך בין השעות שמונה וחצי בבוקר ויסתיים לקראת חמש אחר הצהריים, וידמה נפילת טילים על מחנה רחבעם זאבי של פיקוד העורף, סמוך לעיר רמלה. מי שיימצא באזור יקבל הודעת sms לטלפון הנייד שלו ובה התרעה על נפילת הטיל. בפיקוד העורף מדגישים כי תיתכן זליגה לטלפונים ניידים של מי שיהיה בקרבת מקום – באזור המחנה, בערים רמלה ולוד ומועצה אזורית גזר.

"מאחר ומערכת המידע הממוחשבת מפעילה מערכת צופרים ואזרחים בשכונות קרובות עשויים לשמוע את הצפירה ולעבור למרחב מוגן, הוחלט לנסות נדבך נוסף שישלח הודעות טקסט למכשירי הסלולר של האזרחים", הסביר לוואלה! חדשות קצין בכיר באגף התקשוב.

"הניסוי הוכתר כהצלחה בתרגיל העורף נקודת מפנה 5", אמר הקצין הבכיר. "במהלך הניסוי קיבלו מאות אזרחים את ההודעה "תרגיל תרגיל, יום טוב מפיקוד העורף. בזמן אמת הם יקבלו הודעה על נפילת טיל וכך הם ידעו שעליהם לעבור במהירות למרחב מוגן".

צופרים יופעלו ברחוב ולא בעיר שלמה

השלב השני בפיתוח המערכת יכלול הודעות לדואר אלקטרוני, השתלטות על רדיו וערוצי טלוויזיה. לדברי הקצין, סוגיית העברת הודעות בערוצי התקשורת השונים נמצאים בבחינה עם חברות הרלוונטיות וגורמי רגולציה כדי להסדיר את הנושא בזמן חירום.

בנוסף למערכות אלה, פותחו שיטות המאפשרות לפיקוד העורף לדעת היכן נפל הטיל במדויק ומה הנזק שגרם וכן לרכז את המידע במוקד אחד. "מדובר במערכת שנקראת "קרן האיל", שכוללת מספר רב של סנסורים בחיל האוויר, שיודעים לזהות את סוג הטיל וגודלו ואת מקום הנפילה של הטיל ובהתאם לנתונים מופעלת מערכת הצופרים". אמר הקצין. לדבריו המערכת תדע למקד את מערכת הצופרים לרחוב ספציפי בשכונה וכך אלה לא יופעלו בעיר שלמה.

עוד בנושא:
רמז לאירן? פיקוד העורף יקיים היום ומחר תרגיל במרכז
תרגיל העורף החל: "נתרגל התסריט החריף ביותר"
תרגיל העורף: אזעקה נוספת נשמעה ברחבי הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully