וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילה: "מעסיק שפך מלט על זרים והותיר אותם בבור"

30.6.2012 / 16:00

רכזת בארגון זכויות אדם המסייע לאזרחים זרים, טוענת כי ארבעה אריתראים חפרו שעות ארוכות באתר בניה בראשון לציון, שם הושלכו לבור וכוסו במלט. המשטרה: "לא תיפתח חקירה"

סיגל רוזן, הפעילה בארגון זכויות האדם "מוקד סיוע לעובדים זרים", גוללה בעמוד הפייסבוק שלה מקרה של התעללות באזרחים זרים, לפיו ארבעה נתינים מאריתראה עבדו אתמול (שישי) בעבודות חפירה בראשון לציון, כאשר מעסיק ישראלי לקח אותם לאתר בנייה בעיר, שם ביקש שיחפרו בור באדמה. כשראה כי תש כוחם לאחר עבודה ממושכת, איים עליהם המעסיק שבמידה שלא ימשיכו - לא יקבלו שכר.

"בשעת לילה מאוחרת", תיארה רוזן, "משסיימו לחפור - שפך המעסיק על ראשם מלט והותיר אותם בבור שחפרו". בהמשך מסבירה רוזן כי טלפון סלולרי שהיה בידם סייע להם ליצור קשר למתורגמנית בקו החם, לאחר שנחלצו מהבור.

אוטובוס של פליטים בתחנה המרכזית בדרכו לגירוש מרצון בנתב"ג. דרור עינב
"השוטר ראה שהם מלוכלכים במלט", סיפרה רוזן/דרור עינב

"הם היו מרוצים מטיפול המשטרה", סיפרה רוזן בשיחה עם וואלה! חדשות, "הם אמרו שטיפלו בהם יפה כי לקחו אותם מהמקום, והשוטר אמר שהגרסה שלהם נראית אמינה, שהרי היו מלוכלכים במלט". רוזן הביעה חשש כי קשיי השפה ימנעו מהמשטרה לטפל בתלונתם, שכן "הם לא יודעים עברית או אנגלית, ואני לא יודעת אם יש מתורגמן במשטרה. אני מקווה שיטפלו בזה כראוי, כי אחד השוטרים אמר לי שהמעסיק המדובר אותר על ידי המשטרה ונחקר".

עם זאת, נראה כי תקוותה של רוזן הייתה לשווא, שכן בתחנת ראשון לציון טוענים כי חקירה בנושא לא תיפתח. "שוטר שהיה במקום חשב שהסיפור לא אמין", נמסר בתגובה.

עוד בנושא
ישי לאזרחי חוף השנהב: "יש לכם שבועיים לעזוב"
האו"ם: "באריתראה מדיניות עינויים והוצאות להורג"
שגריר אריתראה בישראל: "נקבל את מי שירצה לחזור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully