וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאבקת בציידים: גבון שרפה את מצבור השנהב שלה

28.6.2012 / 19:57

ממשלת המדינה המרכז אפריקאית החליטה בצעד חסר תקדים לשרוף את 5 טונות השנהב שהחרימה מציידים, כצעד נוסף במאבק נגד הציד הבלתי חוקי של פילים. "אפס סובלנות לסחר הלא חוקי"

רויטרס

ממשלת גבון שרפה אתמול (רביעי) את מצבורי השנהב שלה, בצעד משמעותי נגד הציד הבלתי חוקי של פילים וקרנפים ברחבי אפריקה, בשביל החטים והקרניים שלהם, המבוקשים במיוחד בשוק האסייתי. "המחווה הזאת מראה את מחויבותה של ממשלת גבון לפעול נגד הסחר הבינלאומי בשנהב", אמר נשיא גבון, עלי בונגו, לאחר סיום שריפת מצבורי השנהב.

הנשיא הוסיף כי "מדובר גם באזהרה עבור הציידים הבלתי חוקיים, שיהיו ערים לכך שהסחר הלא חוקי בגבון נגמר, ותהיה אפס סובלנות עבורו". יותר ממחצית ממצבור השנהב, בשווי של תשעה וחצי מיליון דולר, נתפס מידיהם של סוחרים בלתי חוקיים מאז שנת 2010. נציגים מקבוצות להגנת בעלי חיים טענו כי חמש טונות השנהב שנשרפו, הושגו מ-850 פילים שנשחטו.

הקטל הלא חוקי של פילים וקרנפים הוא אחד ההיבטים האכזריים ביותר של הסתערותה של אסיה על משאבים מאפריקה, כחלק מכוח הקנייה העולה של המעמד הגבוה באזור. גורמים בממשלת גבון טוענים כי הביקוש הרב מאזור זה למוצרי שנהב הוביל לאובדן של כ-80% מאוכלוסיית פילי היער באפריקה. עם זאת, גבון נהייתה למדינה היחידה במרכז אפריקה הנחשבת ל"מקלט" לפילים. "בגבון יש כיום פי 20 יותר פילים מבקונגו, על אף שקונגו גדולה ממנה פי עשרה", סיפרה מנהלת רשות הגנים הלאומיים בגבון, לי ווייט.

שריפה המונית של שנהב בגבון גבון  בשביתה נגד ציד בלתי חוקי. רויטרס
"הביקוש בשוק האסייתי הוביל לירידה ב-80% מאוכלוסיית הפילים באפריקה"/רויטרס

בשנה החולפת, למעלה מ-250 קרנפים נשחטו בדרום אפריקה, על מנת לעמוד בביקוש לקרן שלו, השווה במשקלו יותר מזהב. "הציידים הבלתי חוקיים נוהרים לאפריקה, משום שאחוזי הרווח שלהם עצומים", ציינה ווייט. החל משנת 2010, הורחבו המאמצים של ארגונים בינלאומיים כמו "גרין פיס" והאו"ם, להפסקה ולצמצום של היקפי הסחר הבלתי חוקי של שנהב ושל קרניים, המוביל כאמור לציד בלתי חוקי של חיות בסכנת הכחדה, כמו פילים וקרנפים.

לקריאה נוספת
תיבת נוח גנטית: יצרו תאי גזע של חיות בסכנת הכחדה
איי פארו: טבח הלווייתנים השנתי
נעמי קמפבל בהאג: קיבלתי יהלומים בנרתיק

  • עוד באותו נושא:
  • שנהב
  • גבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully