וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכימותרפיה המיותרת: אנה שיבוט אכן חולה בסרטן

ממצאי בדיקות שנשלחו לארצות הברית קבעו כי הילדה בת ה-5 שנטען כי קיבלה טיפול כימותרפי בטעות אכן חולה בסרטן, אולם מסוג אלים פחות. מנהל בית החולים עידכן את המשפחה

אנה שיבוט – הילדה בת ה-5 שעברה טיפול כימותרפי, ושלאחריו נמסר כי אינה חולה בסרטן, אכן סובלת מסרטן אולם מסוג "קל יותר" – כך עולה מבדיקות מעבדה נוספות שהתבצעו בארצות הברית. היום (חמישי) נפגש מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, עם אמה של הילדה, ביחד עם הרופאים הבכירים של המחלקה ההמטו-אונקולוגית, כדי להציג בפניה את עיקרי הממצאים אליהם הגיע צוות רופאי המחלקה.

תחילה, כשנראה היה שאנה עברה טיפול כימותרפי לשווא, הודיע משרד הבריאות כי בכוונתו להקים ועדת בדיקת לבחינת הנושא. מתחקיר ראשוני שערך, עלה כי "שני הפתולוגים בבתי החולים וולפסון ושיבא עשו בדיקת רבות, התלבטו והתייעצו במטרה להגיע לאבחנה. במרכז שיבא החליטו לשלוח את הביופסיה להתייעצות בארצות הברית". עוד נמסר כי "בבדיקה המקדמית שנעשתה, לא נראה שמדובר ברשלנות כי אם באבחנה קשה מאוד. לכן, במטרה להגיע לחקר האמת וללמוד מהמקרה, משרד הבריאות החליט להקים ועדת בדיקה בנושא".

"בשל מגבלות סודיות רפואית שאנו מקווים שיוסרו מאתנו על-ידי בא-כוח האם, כפי שהתבקש על ידנו, לא נוכל לרדת לרזולוציות של האבחנות הרפואיות המפורטות, אך נוכל לומר במידה רבה של ביטחון שעל אף שהאבחנה הסופית שונה מהאבחנות של פתולוג בית החולים ממנו הופנתה אנה שיבוט לשיבא, לא מדובר בשום פנים ואופן בשגיאה רפואית", נמסר מבית החולים שיבא, "בעוד שהאבחנה הראשונית הצביעה על ואריאנט של מחלה אגרסיבית וקשה שחייבה טיפול מידי וללא שיהוי, האבחנה הסופית הינה מחלה קלה יותר שהטיפול בה אינו דחוף ומידי".

מבית החולים נמסר כי במאבק היומיומי במגוון המחלות המודרני, עולה איכות יכולות האבחון. "במקרה של אנה שיבוט, התקיימו התייעצויות כאלה בארץ וצוות בית החולים לא היסס ליצור קשר גם עם המרכז הלאומי למחלות של ארה"ב, הגורם המוביל בעולם בנושא, ישירות מול ד"ר אוולין יפה, האורים והתומים המקצועי לקבוצת המחלות בהן מדובר".

בשיבא הביעו תרעומת על אופן הסיקור התקשורתי של הפרשה, ורמזו כי השימוש המרובה במילה "סרטן", יוצר קונוטציות ציבורית מפחידה, אף כי "מדובר במילה רחבה הכוללת מצבים רבים ומורכבים". "זו הסיבה שרופאים של המרכז הרפואי שיבא, שהתראיינו בתקשורת ונדרשו להשיב אם לאנה שיבוט יש או אין סרטן, ענו בשלילה בגלל אי-הסכמה לחשד לגבי המחלה האגרסיבית בגינה הופנתה הילדה לשיבא", נמסר, "המשך השימוש במילה 'סרטן' על-ידי בא-כוח האם רודף הפרסום אינו נכון, לרבות הלחץ השגוי שהוא מפעיל על סגן שר הבריאות להמשיך בטיפול הרפואי בו הותחל בשיבא, אשר אינו נדרש עתה".

עוד באותו נושא:
ועדה תבחן: מדוע ילדה עברה כימותרפיה מיותרת?
עברה כימותרפיה מיותרת: האם זו רשלנות רפואית?
בשל טעות באבחון: בת 5 עברה כימותרפיה מיותרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully