וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה תבחן: מדוע ילדה עברה כימותרפיה מיותרת?

משרד הבריאות הודיע כי בכוונתו לבחון את המקרה של אנה בת החמש, שעברה טיפול אלים ואז התגלה שאינה חולה בסרטן. בית החולים שיבא: "מנהל מחלקה חייב לקבל החלטה בתנאי קרב"

בעקבות המקרה של הילדה אנה שיבוט בת החמש, אשר עברה טיפולים כימותרפיים קשים שלא לצורך, הודיע היום (חמישי) משרד הבריאות כי בכוונתו להקים ועדת בדיקה לבחינת הנושא.

ממשרד הבריאות נמסר כי בתחקיר ראשוני שערך בנושא, נמצא כי מדובר במקרה מורכב מאוד. "שני הפתולוגים בבתי החולים וולפסון ושיבא עשו בדיקות רבות, התלבטו והתייעצו במטרה להגיע לאבחנה", נמסר מהמשרד. "במרכז שיבא החליטו לשלוח את הביופסיה להתייעצות בארצות הברית. בבדיקה המקדמית שנעשתה, לא נראה שמדובר ברשלנות כי אם באבחנה קשה מאוד. לכן, במטרה להגיע לחקר האמת וללמוד מהמקרה, משרד הבריאות החליט להקים ועדת בדיקה בנושא".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, וראש מנהל רפואה, ד"ר ארנון אפק ביקרו הבוקר בבית החולים וולפסון, ומנהלי המרכז הרפואי. במהלך הביקור, הבהיר סגן השר כי יש להמשיך ולבדוק את הנסיבות של המקרה הקשה, במטרה למנוע את הישנותו.

שיבא: "ההנהלה תומכת ברופאים"

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר בתגובה כי משרד הבריאות רשאי להחליט בכל עת על הקמת בדיקה, ושיבא, כמקובל, ישתף פעולה ויציג את כל הממצאים הרלוונטיים. "נעיר מראש כי הנהלת המרכז תומכת במנהל המחלקה וברופאיו, שנאלצו לקבל החלטה רפואית לא פשוטה, והעדיפו את הצלת חיי המטופלת כהחלטה מושכלת, על פני סיכון חיי הילדה ללא טיפול, בהמתנה ארוכה לבירור מתקדם של התמונה הפתולוגית בה הותחל במקביל ובכלים משוכללים", נמסר בתגובת המרכז הרפואי. "מפקד בשדה הקרב חייב לקבל החלטות בתנאים קשים. קיימים מצבים בהם גם מנהל מחלקה חייב לקבל החלטה בתנאי קרב - הקרב על חיי המטופל - בזמן אמיתי עם כל האילוצים הקיימים באותו הרגע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומדים מאחורי ההחלטה. המרכז הרפואי שיבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנה שיבוט מחולון סבלה מנפיחות בבלוטות הלימפה שסירבה לחלוף, ואמה לקחת אותה לחדר המיון בבית החולים וולפסון בעירה, שם נקבע כי ישנו חשד לגידול סרטני בגופה. על פי אמה, פאינה, כי הרופאים בבית החולים וולפסון לא היו בטוחים באשר לתוצאות הביופסיה שנערכה לה, ועל כן הפנו אותה לטיפול בבית החולים שיבא בתל השומר, שם, על אף שתוצאות הבדיקה לא היו חד משמעיות, החלו בטיפול הכימותרפי.

אנה עברה שני טיפולים, בעקבותיהם נשר שיערה כליל, היא איבדה חלק ניכר ממשקלה וסבלה מחולשה ומבעיות בריאותיות שונות. במהלך הטיפולים, התברר כי היא כלל אינה חולה בסרטן, אלא למעשה סובלת מדלקת שגרתית. כעת מבקשת אמה של אנה לתבוע את שני בתי החולים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully