וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על בכיר חמאס שחוסל: "לא שייך לצדיקי הדור"

ישראל אינה נוטלת אחריות על ההתנקשות בכמאל חוסני רנאג'ה בדמשק, אך שר הביטחון הגיב לראשונה למקרה, ואמר כי לא רק ישראל חיפשה אחריו. חמאס: "דמו לא יבוזבז לשווא"

שר הביטחון, אהוד ברק, הגיב הבוקר (חמישי) לראשונה לחיסולו של בכיר חמאס, כמאל חוסני רנאג'ה, בדירתו שבדמשק, בירת סוריה. "אין לי מה להוסיף על האירוע הזה", אמר ברק בראיון לגלי צה"ל, אך ציין כי "לפי כל הרקע שמתפרסם, הוא לא שייך לצדיקי הדור".

"לא הייתי רוצה להוסיף דבר ולהתייחס לאירוע הזה", אמר ברק, אך בעקבות הדיווחים על האפשרות שבכיר החמאס חוסל על ידי משטר אסד, הבהיר ברק כי יכול להיות שלא רק ישראל חיפשה אותו.

בחמאס הודיעו כי מותו של רנאג'ה, המכונה ניזאר אבו מוג'היד, הוא מות קדושים, וכי "דמו הטהור לא יבוזבז לשווא". על פי דיווח של אתר "אל-מיאדין", רנאג'ה היה עוזרו של מחמוד אל-מבחוח, בכיר הארגון שחוסל בדובאי לפני כשנתיים.

"לפי המידע שבידינו, המוסד עומד מאחורי החיסול"

לפי כמה דיווחים באתרים זרים, שאין אפשרות לאשר את מהימנותם בשלב זה, רנאג'ה היה מעורב בהברחות נשק מאירן לרצועת עזה. גורם בכיר בחמאס מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי רנאג'ה חוסל, ככל הנראה, על ידי המוסד. "קבוצה של אנשים נכנסה לביתו, שם חוסל", סיפר הגורם. "לפי המידע שבידינו, המוסד עומד מאחורי החיסול".

מנגד, גורמי אופוזיציה בסוריה האשימו את משטרו של בשאר אסד בחיסול, כך דווח במספר אתרים ערביים. עוד נטען כי רנאג'ה עונה לפני מותו על ידי כוחות המשטר הסורי. גם גורם בחמאס אמר כי על גופתו נמצאו סימני עינויים.

בהודעת חמאס לא נמסר מידע על אחראים אפשריים למעשה, דוגמת ישראל, המערב או גורמים בסוריה. עם זאת צויין כי "התנועה מנהלת חקירה על מנת לגלות מי עומד מאחורי הפשע הנתעב הזה". בכיר חמאס, עזאת א-רישק, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ההתנקשות בחייו של רנאג'ה היא "פשע שבוצע על ידי פחדנים", ואמר כי התנועה פתחה בחקירה בעניין.

מקורות בחמאס אמרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ישתתף בהלווייתו של רנאג'ה שתיערך היום ברבת עמון, בירת ירדן.

לקריאה נוספת
חמאס: ”עוזרו של מבחוח חוסל בדירתו שבדמשק”
בבריטניה מעריכים שהמוסד חיסל את מבחוח
ויקיליקס מדווחים: המוסד הזמין את רצח מבחוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully