וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של "חוף הדתיים" בטבריה: "סגרו לנו את הכנרת"

קובי דוד

27.6.2012 / 17:28

העירייה סגרה את שערי החוף הנפרד היחיד בטבריה, בתום 15 שנות פעילות, בשל היעדר תקציבים להפעלתו. תושבים דתיים וחרדים זועמים: "זו הפקרת ציבור שלם, אין לנו בילוי אחר"

אפליה דתית? דווקא בתחילת חופשת הקיץ, החליטה עיריית טבריה לסגור את שעריו של החוף הנפרד, הפועל בטבריה כבר 15 שנים ברציפות לרווחת הציבור הדתי שאינו שוחה במעורב, נשים וגברים יחד. לדברי ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, ועדת הפנים בכנסת לא אישרה את נושא גביית התשלום בכניסה לחוף, מה שמקשה על הפעלתו השוטפת במהלך חודשי הרחצה, בשל עלות כספית גבוהה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אבן שואבת בקרב רבבות של דתיים וחרדים מכל קצוות הארץ. "חוף הדתיים" בטבריה/מערכת וואלה, צילום מסך

ההחלטה על סגירת החוף הנפרד התקבלה היום (רביעי), בהוראתו של עובד, הסבור כי חברי ועדת הפנים בכנסת לא פעלו כנדרש לאישור מקורות מימון לכיסוי הוצאות הפעלתו של החוף, ואף לא הותירו בידי עיריית טבריה כל ברירה מלבד סגירתו. "אנו נאלצים להודיע על סגירת החוף הנפרד בשל היעדר משאבים תקציביים לניהול החוף ואחזקתו, זאת עד לקבלת מימון ממשרדי הממשלה, בדיוק כפי שהם מסייעים ומתקצבים את חופי הרחצה שבאחריותו ובניהולו של איגוד ערים כנרת", אמר עובד. יש לציין כי החוף הנפרד או "החוף הדתי" כפי שהוא מכונה, הפך עם השנים לאבן שואבת בקרב רבבות של דתיים וחרדים מכל קצוות הארץ, המגיעים במיוחד לעיר טבריה כדי לנפוש ולרחוץ בחוף המדובר.

"לא יהיה מה לעשות בקיץ"

ההחלטה על סגירת החוף גרמה לסערה בקרב הציבור הדתי והחרדי שחי בעיר טבריה בפרט ובצפון בכלל. "הם מפקירים ציבור שלם שאין לו אפשרות אחרת לבקר בכנרת", טען בכעס חבר מועצת העיר, הרב פנחס ועקנין. "מבחינה חוקית לעירייה אסור לגבות כסף, לכן אני לא מבין מה היא הסיבה האמיתית. סוגרים בפנינו את הכנרת, אין לנו שום אפשרות אחרת לבקר בחוף אחר. זה החוף היחידי שעונה לדרישות שלנו. מדובר באפליה חמורה שאסור לתת לה יד. אין לנו אפשרות בילוי מלבד החוף הנפרד".

הלל יוסף, תושב צפת, אמר לוואלה! חדשות כי "עיריית טבריה צריכה לקחת אחריות ולא לסגור את החוף. הם פוגעים בציבור שלם של משפחות דתיות המגיעות במיוחד לחוף הדתי. המשפחה שלי שמגיעה בכל חופשת הקיץ מחדש מאוד מאוכזבת, עכשיו לא יהיה להם מה לעשות".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "המשרד לא אישר את סגירת החוף. טרם התקבלה פניית הרשות בנושא".

עוד סיפורים מטבריה
זעזוע מההשחתה בטבריה: "פחדנים שגרמו לחורבן"
לא בבית ספרנו: תלמידים שהפגינו ננעלו מחוץ לכיתה
למרות האישומים: ראש העיר טבריה מודל לתלמידים
בן 8 נפצע מנפץ; אמו: "מתפללת שיוכל לראות בעין"

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully