וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האישומים: ראש העיר טבריה מודל לתלמידים

קובי דוד

28.3.2012 / 10:53

ספר לימוד חדש במערכת החינוך בטבריה מציג את ראש העיר וסגניתו כמודל לחיקוי, אך לא מציין שהוגשו נגד ראש העיר שני כתבי אישום חמורים. העירייה: "הוא נבחר בשל ההצלחה שלו"

נאשם ומושא להערצה? ספר לימוד חדש, הנושא את הכותרת "מה טובו מגשימיך טבריה", מעורר סערה גדולה במערכת החינוך בעיר. לצד מקצועות הלימוד הרגילים, תלמידי בית הספר "אורט" בטבריה לומדים גם איך ניתן להגשים חלומות, כאשר המודלים לחיקוי המוצגים בפניהם הם לא אחרים מאשר ראש העירייה, זוהר עובד, וסגניתו, אסנת כהן.

במסגרת מודל החינוך "עבר מצמיח עתיד", לאחר עבודת מחקר של חודשים שערכו התלמידים, בהדרכת מורים, הושק בתחילת השבוע הספר שעוסק בבני העיר טבריה שהצליחו להגיע לעמדות מפתח בתחומים שונים בחברה כגון תיאטרון, תקשורת וביטחון. המחקר דרש מהתלמידים תהליך פרטני וארוך, בו חקרו כל דמות שמופיעה בספר במטרה להעצים את המוטיבציה בקרבם ולגרום להם לשאוף להגשים את חלומם להיות פוליטיקאים, שחקנים או אנשי תקשורת.

הפרק המרכזי של הספר הוקדש לטובת תחום הפוליטיקה, ותחת הכותרת "פוליטיקאים על הגובה" נמצאים ראש העירייה וסגניתו. על פי המוצג בספר, סיפורם האישי מהווה מודל לחיקוי וסיפור הצלחה בקרב תלמידים המבקשים להגשים את חלומם. עם זאת, בדפיו של ספר הלימוד, שהוצע למכירה תמורת 20 שקלים לשאר תלמידי בית הספר, לא צוינה העובדה שנגד עובד הוגשו שני כתבי אישום חמורים, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, חדירה לחומר מחשב ופגיעה בפרטיות, שעדיין נידונים בבית המשפט.

"עדיף להתמקד באחוזי הזכאות לבגרות בטבריה"

מה שהתחיל כגימיק חינוכי, שאמור לחולל שינוי בקרב התלמידים, עורר את חמתם של הורי הילדים ושל שאר חברי המועצה בעיר. "אני עדיין לא מאמינה שהבן שלי צריך לרכוש את החוברת ב-20 שקלים כדי ללמוד איך ראש העיר שלו הצליח", סיפרה אחת האימהות. "במקום להחמיא לאותם פוליטיקאים, עדיף להתמקד באחוזי הזכאות לבגרות בטבריה שנמצאים במצב ירוד", אמרה.

"קשה לי להאמין שהתלמידים היו בוחרים דווקא בראש העירייה, אם היו חושפים בפניהם את בעיות המשפט הרבות שנמצאות על הפרק", אמר אחד ההורים. "מדוע לא ציינו בספר הלימוד את העובדה שהוא נאשם במספר עבירות, האם גם זה מהווה מסר חינוכי לתלמידים על איך להגשים חלומות?".

חבר המועצה פרג'י שמש ציין כי לצערו, על חשבון כספי הציבור נאלצים ראשי החינוך לשכתב את ההיסטוריה של העיר. "יש בספר אנשים ראויים, אך חסרים בו טובים ורבים. האם לא היו מנהיגים לעיר זולת ראש העירייה עובד וסגניתו?", תמה פרג'י, והוסיף כי "צניעות לא תזיק".

"הבחירה בראש העיר - בשל הצלחתו הכלכלית"

מעיריית טבריה נמסר בתגובה כי הבחירה בראש עיריית טבריה נבעה, בין היתר, מהצלחתו הכלכלית המשמעותית בחייו הפרטיים עוד טרם נבחר לכהן בתפקידו. "יתרה מכך, בחרו בו הילדים מתוך הערכה כנה ואמתית לשינויים החיוביים הרבים שעוברים על העיר תחת שרביטו והובלתו, בין היתר גם בתחום החינוך בו הושקעו מחשבה רבה ומשאבים רבים", לשון התגובה.

מרשת אורט נמסר בתגובה: "הספר מציג סיפורים ותמונות של תושבי טבריה שעלו לגדולה במגוון תחומים. פרק אחד מתוך הספר עוסק בפוליטיקאים ובתוכם גם ראש העיר זוהר עובד". ממשרד החינוך נמסר כי בבית הספר מקיימים התלמידים תהליכי חקר ולמידה שמקבלים ביטוי בחוברת פנימית המרכזת את תוצרי עבודתם ופרי עמלם. "במסגרת זו, ראו אור חוברת על בישולים וחוברת נוספת על בוגרי העיר שהגשימו חלומות'', הסבירו במשרד.

עוד על עיריית טבריה:
אישום: ראש עיריית טבריה פרץ למחשב המבקר
ראש עיריית טבריה יואשם בקשירת קשר לביצוע פשע
לא בבית ספרנו: תלמידים שהפגינו ננעלו מחוץ לכיתה

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully