וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע מההשחתה בטבריה: "פחדנים שגרמו לחורבן"

קובי דוד

29.5.2012 / 17:21

השחתת בית הכנסת העתיק ורצפת הפסיפס באתר חמת טבריה עוררה זעם בקרב רבנים בעיר. "צריך לתפוס את בני העוולה במהרה ולהענישם בחומרה", אמר הרב פנחס ועקנין

בית הכנסת העתיק מתקופת הסנהדרין השוכן באתר חמת טבריה, הושחת על פי החשד על ידי מספר אלמונים שפרצו למקום באישון לילה. עובדי המקום שגילו את הזוועה, מיהרו להגיש תלונה בתחנת משטרת טבריה שפתחה הבוקר (שלישי) בחקירת מודיעין מיוחדת, על מנת לתפוס את החשודים בביצוע המעשה.

רבנים מקובלים מהעיר התקשו להישאר אדישים לנוכח תמונת המצב העגומה שנחשפה לפניהם. אתר העתיקות ורצפת הפסיפס המרשים בן אלפי מאות שנים, שבלבו שוכן בית כנסת מהמאה הרביעית לפני הספירה, הושחתו ורוססו בכתובות גרפיטי בעברית.

וונדליזם חמור בבית הכנסת העתיק בגן לאומי חמת טבריה, מאי 2012. מוטי דולב, ספק 500
"לא ניתן יד לאירועים חמורים ומכוערים שכאלו". האתר שהושחת/ספק 500, מוטי דולב

"אני לא מבין איך יכול להיות שדווקא בעיר קודש כמו טבריה מתרחשים אירועים מזעזעים שכאלה", סיפר הרב שאול דמרי. "מדובר בחילול השם בצורה שאין לה אח ורע, אותם מוגי לב שרוצים להביע את התנגדותם לדבר מסוים, לא יכולים להביע את זה במקומות כאלה. הם פוגעים בנפשה של הנשמה היהודית".

לדבריו הצטרף הרב פנחס ועקנין שאמר: "צריך לתפוס את בני העוולה במהרה ולהענישם בחומרה. אנחנו לא ניתן יד לאירועים חמורים ומכוערים שכאלו. אני מתבייש באותם אנשים פחדנים שהגיעו כגנבים בלילה וגרמו לחורבן".

וונדליזם חמור בבית הכנסת העתיק בגן לאומי חמת טבריה, מאי 2012. מוטי דולב, ספק 500
"הנזק הוא טוטאלי והמראות קשים"/ספק 500, מוטי דולב

ברשות הטבע והגנים סבורים כי מדובר בנזק יוצא דופן, המוערך במיליוני שקלים. שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, ציין כי "חלק מהנזק שנגרם הוא בלתי הפיך ואי אפשר בכלל לתמחר נזק שכזה לערכי מורשת בני מאות שנים. הגורמים למעשה לא ברורים לנו עדיין, ובכל מקרה לא מצדיקים פגיעה גסה כל כך בערכי תרבות ומורשת שערכם לא יסולא בפז. הנזק הוא טוטאלי והמראות קשים לכל מי שמכיר את המקום ואת ערכו ההיסטורי, ולכל מי שמורשת ישראל חשובה לו".

לקריאה נוספת
מתנחלים טוענים: צלבי קרס בבית כנסת עתיק בבקעה
ממצאים ארכיאולוגיים הושחתו ב"ליל פרעות" בצפון
כתובות "מוות ליהודים" רוססו על בתי כנסת בצפת

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully