וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממצאים ארכיאולוגיים הושחתו ב"ליל פרעות" בצפון

קובי דוד

22.12.2011 / 16:35

אלמונים גרמו הלילה נזק רב באתר ארכיאולוגי באזור עפולה. בין השאר שרפו מכולה ובה ממצאים עתיקים המגיעים עד למאה ה-6 לפני הספירה. ארכיאולוג מרשות העתיקות: "מדובר במתקפה מתמשכת"

פעולת השחתה קשה נעשתה הלילה (חמישי) באתר בו מתקיימת חפירה ארכיאולוגית של רשות העתיקות - אתר העתיקות "ח' טבת" - לפני סלילת כביש עוקף לעפולה על ידי החברה הלאומית לדרכים. פעולות ההשחתה החמורות כללו שריפה של מכולה עמוסה בממצאים עתיקים, כלי עבודה, חממות, ומיכלי מים ענקיים. במכולת החפירה נשרפו ממצאים רבים וכלי חרס שמעידים על התקופות ועל צורת החיים ביישוב בתקופות הישראלית (1,000 לפני הספירה) ועד התקופה הפרסית (המאה ה-6 לפני הספירה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכולה ובה ממצאים עתיקים הושחתה כליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זהו ליל פרעות נגד הארכיאולוגיה, נגד רשות העתיקות ומדינת ישראל", אמר דרור ברשד, ארכיאולוג מרחב צפון ברשות העתיקות, "לא מדובר בפעולה נקודתית, אלא במתקפה מתמשכת. רק לפני חודש וחצי שרפו מכולה עם ממצאים ארכיאולוגיים באתר מגדל על שפת הכנרת, ואיומים נשמעים נגד ארכיאולוגים ברשות". ברשד הוסיף כי "ההרס שנעשה הלילה מחק שורות מספרי ההיסטוריה של כולנו. מעבר לנזק הכספי שנאמד בעשרות אלפי שקלים, יש כאן פגיעה בלי הפיכה בארכיאולוגיה ונזק שימנע את השלמת פאזל הרצף ההתיישבותי במקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלבד המכולה נשרפו כלי עבודה וחממות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשות העתיקות ציינו כי אתמול התרחש עימות נוסף בחפירה אחרת בצפון, ליד היישוב חוקוק, הנעשית לפני הרחבת כביש 65. לאחר שהובהר לאנשי אתרא קדישא כי הם אינם רשאים להסתובב בשטחים בהם מתנהלות חפירות ארכיאולוגיות, התפתחה במקום התפרעות שהפריעה להמשך החפירה.

ממשטרת עפולה נמסר בתגובה כי "הוגשה תלונה על הצתת מכולה אשר הכילה ממצאים ארכיאולוגיים של רשות העתיקות. בשלב זה טרם נעצרו חשודים".

עוד בנושא

חשש בי-ם: חשיפת חפירה ארכיאולוגית תצית מהומות
”הנזק שנגרם לעתיקות בקיסריה - אסון לאומי
המחאה בברזילי: 15 חרדים עוכבו לחקירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully