וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "לא נשנה עמדתנו לגבי פלסטין עצמאית"

ניר יהב

26.6.2012 / 18:32

בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית ציין פוטין כי אין לארצו בעיה להכיר במדינה פלסטינית עצמאית, כפי שעשתה לפני 25 שנה. אבו מאזן: "צריך וועידת שלום בינלאומית במוסקבה"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגש היום (שלישי) בבית לחם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ודן עמו בקיפאון המדיני ובמצב במזרח התיכון. במסיבת עיתונאים משותפת, שקיימו בתום פגישתם, אמר אבו מאזן כי הדרך היחידה לשלום היא דרך המשא ומתן, ולכן יש צורך לקיים ועידת שלום בינלאומית במוסקבה. כמו כן, הוא הודה לרוסיה על תמיכתה בעם הפלסטיני ועל עמידתה לצדו "בכל תחנות מאבקו".

פוטין אמר במסיבת העיתונאים כי פגישתו עם אבו מאזן הייתה בונה, וכי הם דנו במהלכה בתהליך השלום, במצב במזרח התיכון ובפרויקטים משותפים בתחומים שונים. "לנו אין שום בעיה להכיר במדינה פלסטינית עצמאית, הרי עשינו זאת כבר לפני 25 שנה. לא נשנה את עמדתנו בנושא", אמר. בנוסף, שיבח פוטין את מאמצי הרשות לגבש הסכם שלום בהתבסס על פתרון שתי המדינות, והזהיר מפני "פעולות חד-צדדיות שעלולות להוביל לפתרון לא טוב".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בית לחם, 26 ביוני 2012. רויטרס
"אין שום בעיה להכיר במדינה פלסטינית עצמאית, הרי עשינו זאת כבר לפני 25 שנה". אבו מאזן ופוטין/רויטרס

אבו מאזן אמר: "שוחחנו היום על שורה של נושאים, ובראשם הידוק היחסים בינינו לבין רוסיה, וכן הבנייה הישראלית בהתנחלויות, אשר פוגעת בקידום תהליך השלום. בנוסף, ביקשנו מרוסיה לסייע בשחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל, בעיקר אלו שנעצרו לפני שנת 1994, שעל שחרורם סוכם עם ישראל. דנו גם במצב במדינות המזרח התיכון, במה שמכונה 'האביב הערבי'. אנו יודעים הרי שזה מעסיק את רוסיה כפי שזה מעסיק אותנו".

טרם פגישתו עם אבו מאזן, ביקר פוטין בכנסיית המולד בבית לחם, שם התקבל על ידי מזכ"ל נשיאות הרשות, טייב עבד א-רחים. בנוסף לאבו מאזן, קיבלו את פניו של פוטין ראשי ההנהגה הפלסטינית, ובראשם ראש הממשלה, סלאם פיאד. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית כינתה את פוטין: "האורח הגדול של פלסטין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבית רה"מ בירושלים, יוני 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מסכימים שנשק גרעיני בידי אירן מהווה סכנה לישראל, לאזור ולעולם כולו". נתניהו ופוטין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם הגעתו לשטחי הרשות, ערך פוטין ביקור בישראל, במסגרתו נפגש אתמול עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שהשתתף בטקס חנוכת אנדרטה המנציחה את תרומתם של חיילי הצבא האדום לניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. בתום פגישת פוטין ונתניהו, נשאו השניים דברים קצרים, והתייחסו בעיקר ליחסים בין המדינות, אך גם לתוכנית הגרעין האירנית. "אנחנו מסכימים שנשק גרעיני בידי אירן מהווה סכנה לישראל, לאזור ולעולם כולו", אמר נתניהו. מאוחר יותר בערב, הוא נועד גם עם הנשיא, שמעון פרס, במשכנו בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully