וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיק עזב את מצרים, שעות אחרי פתיחת חקירה נגדו

ניר יהב

26.6.2012 / 15:59

התביעה הורתה אמש לחקור את רה"מ לשעבר, שהפסיד בבחירות לנשיאות, על בזבוז כספים. לפנות בוקר המריא עם בנותיו לאבו דאבי. במטהו מבהירים: "הוא לא ברח, רק עולה לרגל למכה"

המועמד שהפסיד למוחמד מורסי בבחירות לנשיאות מצרים, ראש הממשלה לשעבר אחמד שפיק, המריא לפנות בוקר (שלישי) יחד עם שלוש בנותיו מקהיר לאבו דאבי שבאיחוד האמירויות - כך אישרו אחר הצהריים אנשיו של שפיק, לאחר שבמהלך היום הופיעו מספר דיווחים על כך - בין היתר באתר האינטרנט של העיתון "אל-וופד" ולאחר מכן גם בסוכנות הידיעות AP - שהתבססו על גורמים בשדה התעופה.

בדיווחים נאמר כי שפיק - מפקד חיל האוויר לשעבר, שכיהן בין היתר כראש הממשלה האחרון בתקופת שלטונו של הנשיא המודח חוסני מובארק - המריא מספר שעות לאחר שהוחלט לפתוח נגדו בחקירה, בחשד לבזבוז כספי ציבור בזמן שמילא תפקידים ממלכתיים.

בעקבות הבחירות במצרים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

תומכים של המועמד לנשיאות מצרים, אחנמד שפיק, מפגינים למענו ולמען המועצה הצבאית, קהיר, 23 ביוני 2012. רויטרס
תומכות של שפיק ברגע אחרון של אופטימיות, לפני ההכרזה על תוצאות הבחירות ביום ראשון/רויטרס

קיום החקירה אמנם טרם פורסם רשמית במצרים, אולם בהמשך אישרו מקורות משפטיים במדינה לסוכנות רויטרס כי הפרקליט הראשי של מצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, אכן העביר אתמול תיק חקירה העוסק בשחיתות של שפיק לידי שופט חוקר. לפי הדיווח ב-AP, שני עורכי דין מצרים, יאסר סיד אחמד ומוחמד עבד אל-ווהאב, פנו לשלטונות במצרים בדרישה שלא יאפשרו לשפיק לעזוב את המדינה בשל החקירה נגדו.

גם עומאר סלימאן באמירויות?

שפיק ומשפחתו המריאו בטיסה 650 של חברת "איתיחאד" של איחוד האמירויות. שפיק, לפי הדיווחים, הגיע עד המטוס במכונית פרטית, בעוד שבנותיו נסעו באוטובוס עם יתר הנוסעים. עוד דווח כי עובדי שדה התעופה קראו לעברו קריאות כגון "הרסת את המדינה ועכשיו אתה בורח".

לאחר כמה שעות של שמועות, פורסמה הודעת הבהרה בנושא בעמוד הפייסבוק של מטה הקמפיין של שפיק בבחירות - שם אישרו כי הוא אכן טס לאיחוד האמירויות. לפי ההודעה, מאבו דאבי "ימשיך שפיק לערב הסעודית, כדי לקיים את מצוות ה'עו?מרה' (עלייה לרגל למכה), ולאחר מכן ישוב למולדתו, מצרים".

יש לציין בימים האחרונים הופיעו דיווחים נוספים לגבי בריחה ממצרים של בכירים נוספים בממשל מובארק, בהם למשל ראש המודיעין וסגן הנשיא לשעבר, עומאר סלימאן. בין היתר, נשמעו דיווחים לפיהם סלימאן עזב לאיחוד האמירויות כבר בתחילת החודש, ואילו יתר משפחתו הצטרפה אליו לפני ימים ספורים. לא ברור אם סלימאן מתכוון להשתקע באמירויות או לערוך שם ביקור ולשוב למצרים.

היסטוריה בקהיר - כותרות אחרונות:
עימות בין מורסי לצבא: היכן יושבע לנשיא מצרים?
מקורב למורסי: הראיון עם הסוכנות האירנית מפוברק
הגברת הראשונה של מצרים היא בכלל "אום-אחמד"
"הלם ובכי" בקרב מובארק ותומכיו לאחר הבחירות
טור מיוחד מאזרח מצרי: על הנשיא לרפא את האומה המדממת

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שלטים של אחמד שפיק, המועמד החילוני לנשיאות מצרים. 18 ביוני, 2012. AP
בקהיר נותרו משפיק בעיקר פוסטרים מתקלפים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully