וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג שהפקיר ילד דרוס שוחרר מהכלא אחרי שנתיים

25.6.2012 / 7:44

ב-2009 השניים דרסו את אמיר בלחסן, רוכב קורקינט בן 12, והותירו אותו משותק בכל חלקי גופו. אמו של הילד, מוניקה, הסכימה לשחרורם בתנאי שיתנדבו במשך שנה במרכז שיקומי

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה לנכות שליש את עונשם של בני הזוג עמרי מנחם ופנינה תורן, שהורשעו באוגוסט 2009 בדריסת הילד אמיר בלחסן, אז בן 12, והותירו אותו במצב של צמח. השניים נשאו כשנתיים משלוש שנות המאסר שנגזרו עליהם במסגרת עסקת טיעון, ושוחררו אמש (שלישי) בערב מבתי הכלא נווה תרצה ומעשיהו.

שחרור בני הזוג נעשה בהסכמת אמו של אמיר, מוניקה בלחסן, שהופיעה בפני הוועדה. הוועדה קבעה כי השחרור יותנה בעבודת בני הזוג במשך תקופה של שנה בעמותת עלה, המטפלת בפגועי ראש. תנאי זה יתווסף לתנאים נוספים שגרתיים יותר שהוטלו על בני הזוג.

אמו של אמיר, מוניקה, אמרה לוואלה! חדשות כי "בסופו של דבר, לא אני זו שמחליטה, והוועדה לא באמת הייתה צריכה את הסכמתי. ידעתי שזה מה שהולך לקרות, והבעתי את הסכמתי לכך. השופט שעמד בראש הוועדה הוא שופט אנושי, מעצם העובדה שהסכים לקבל אותי ולשמוע את דבריי, מדובר בהליך חריג בוועדת שחרורים. לאחר שהשופט שמע את דברי, הוא שאל אותי אם אני חושבת שיהיה נכון לשחרר את בני הזוג בתנאי, שיעבדו עם פגועי ראש, זאת במקום שישבו בבית הסוהר. שם הם לא יועילו לחברה".

שלוש שנות מאסר לדורסי הנער אמיר בלחסן. עוז מרון
הדורסים, בני הזוג עמרי מנחם ופנינה תורן/עוז מרון

"חשבתי, ואני עדיין חושבת, שיהיה נכון שירצו את הזמן שנותר להם מחוץ לכותלי הכלא, בעבודה עם אנשים בעזרתם הם יוכלו להפנים את מה שעשו, לסייע, לשלם את חובם לחברה וללמוד מכך", סיפרה בלחסן. לדבריה, בשב"ס הביעו כלפיה תמיכה רבה, וחברי הוועדה התעניינו ושאלו שאלות על מצבה ועל מצב בנה. "הם רצו לוודא שלא עומד מאחורי הסכמתי רצון לנקמה אישית". בלחסן סיפרה כי בנה עדיין אינו מתקשר עם הסביבה. " אנחנו מחכים, ועובדים עמו בכל הכוח כדי להוציא ממנו כל דבר שיהווה קשר אתנו. הוא יהיה בן 15 בעוד חודש".

הבחינה כי פגעה בילד והמשיכה בנסיעה

התאונה הייתה בחודש אוגוסט 2009 ביהוד. תורן נהגה במכונית ברחוב נורדאו, ואמיר בלחסן, שנסע בקורקינט, נכנס לפתע לתוך נתיב נסיעת המכונית. תורן לא הספיקה לבלום בזמן, ופגעה באמיר. הוא הוטח לכביש, נפגע בראשו ונשכב ללא תזוזה. תורן, לפי כתב האישום, הבחינה שפגעה בילד וצעקה "פגעתי בו" ו-"מה עשיתי". היא המשיכה בנסיעה, ואף ביקשה מבעלה שיחליף אותה בנהיגה, למרות שהוא סובל מבעיות ראיה ואין לו רישיון. השניים המשיכו ממקום התאונה לסניף של קופת חולים, לקחו מרשם לתרופה, ולאחר מכן נסעו למכון שטיפת כלי רכב, שטפו את הרכב והמשיכו בנסיעה לראשון לציון.

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר עליהם שלוש שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי על כל אחד מהם, ותשלום פיצויים של 30 אלף שקלים למשפחתו של בלחסן. במסגרת עסקת טיעון, הפרקליטות הודיעה כי היא מבקשת לגזור על בני הזוג שלוש שנות מאסר בלבד, מכיוון שלא היו אחראים לתאונה והורשעו בהפקרה בלבד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully