וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת: עסקאות ה"פגע וברח" - מגוחכות

7.7.2010 / 13:14

על רקע תאונות ה"פגע וברח" הרבות, קיימה הכנסת דיון מיוחד בנושא. בדיון השתתף הנער אמיר בלחסן שנפצע לפני כשנה בתאונה זהה ובעקבות כך הפך לצמח. אמו: "קשה לקבל שהאסון נשאר רק שלנו"

כנס להגברת התודעה נגד תופעת תאונות ה"פגע וברח", התקיים היום (רביעי) במשכן הכנסת. בדיון שיזם ח"כ זאב ביילסקי (קדימה) השתתף הנער אמיר בלחסן בן ה-13, שנפצע לפני כמעט שנה בתאונת "פגע וברח" ובעקבות כך הפך לצמח. עוד הגיע לדיון אבי שגיא, שאשתו נהרגה בתאונה דומה.

מוניקה, אמו של אמיר, מתחה ביקורת קשה על עסקאות הטיעון והגדירה אותן כ"מגוחכות". האם פרצה בבכי בעת הדיון, ואמרה כי "קשה לקבל שהאסון נשאר רק שלנו. רואים זאת בעסקת הטיעון המגוחכת בה נקבע שהדורסים יקבלו שלוש שנים, ואחרי שנתיים יקבלו ניכוי שליש על התנהגות טובה. קשה לקבל שבעוד שנתיים זה מה שיקרה. אנחנו מקווים שהוא יתעורר, אך השיקום שלו יהיה קשה ארוך ומייגע וישאב את כל הכוחות שעוד נותרו, והפוגעים יהיו מחוץ לבית הסוהר ימשיכו את חייהם כאילו כלום לא קרה. בזמן שהם יעבדו, יבלו ויחיו את חייהם אנחנו נטפל באמיר. נמשיך לטפל בו עוד שנים רבות והם יהיו חופשיים. אנחנו מקווים שהשופט יחשוב על כל קרוב שלו ויבין שאי אפשר להמשיך כך".

"אנחנו לא מבינים איך הפוגע שהרג את אשתי קיבל רק ארבע שנים", אמר אבי שגיא. "קשה לנו לקבל את פסק הדין הזה שמזלזל בחיי אנשים שנהרגו ובאנשים שנשארו כואבים לאחר מכן. לאנשים כאלה לא מגיע שתהיה עסקת טיעון בעניינם. אני לא מחפש נקמה, אף אחד לא יחזיר את החיים. המטרה היא למען האנשים הבאים. כבישי הנגב הפכו להיות הפקר שאנשים פורעי חוק נוסעים שם".

"לא מפקירים פצוע בשטח"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) אמרה כי "אי אפשר להשלים עם זה שחברה שהאתוס שלה הוא שלא מפקירים פצוע בשטח, מסוגלת להגיע למצב שכאשר זה קורה בצבא - זהו חלק מהאתוס, ואחר כך, כשעוזבים את הצבא ונכנסים לאוטו - הם פוגעים ועוזבים. הענישה זה לא רק עונש מקסימום. זה צריך לחייב את כל אחד מהשופטים בחושבו גם על המקרה שלא קרה, ואיך הענישה הקשה יכולה להרתיע".

ח"כ ביילסקי הוסיף כי "יזמנו את הכנס הזה גם כדי לזעוק, גם כדי להתנצל וגם כדי להפשיל שרוולים בנושא החקיקה. אנחנו רוצים לזעוק כי רק אתמול נפצעו 112 אנשים בתאונות דרכים, ומתחילת השנה אירעו 250 תאונות פגע וברח. זה מה שהזעיק אותנו לכאן היום. באנו כדי להתנצל בפניכם שממשלות ישראל לא השכילו להבין שהנגע הזה זו לא קייטנה. זה אמיר, זה מאות אנשים שמשלמים כל שנה על ההתנהלות שלנו בכבישים, על האלימות בכבישים, ושום דבר לא קורה".

בתוך כך, הגיש יו"ר ועדת חוקה ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) הצעת חוק לקביעת עונש מינימלי לעברייני ה"פגע וברח" של שלוש וחצי שנות מאסר.

לדברי רותם, "לא ייתכן מצב בו בתי המשפט ידברו בלשון אחת ויענישו בלשון אחרת. עבירת 'פגע וברח' היא עבירה שיש להוקיע ציבורית ומשפטית, הן למען הענשת הדורס, והן למען 'יראו ויראו'. במצב הקיים היום לעיתים עדיף לדורס לברוח ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה, משום שהוא יודע שיש לו סיכוי להתחמק מעונש, או במידה וייענש ייצא בעונש קל שהדעת איננה סובלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully