וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הנער אמיר בלחסן: "משתלם להיות עבריין"

12.7.2010 / 10:45

ביהמ"ש גזר 3 שנות מאסר על פנינה תורן ועמרי נעים שהורשעו במסגרת עסקת טיעון לאחר שדרסו והפקירו את הנער אמיר בלחסן. אביו של הנער: "אני מצטער שאני משווה לנעל שנזרקה על ביניש, אך נעל היא שוות ערך לחיי נער בן 13"

עוז מרון

(צילום:עוז מרון, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר הבוקר (שני) שלוש שנות מאסר בפועל על פנינה תורן ועמרי נעים שהורשעו בהפקרתו של הנער אמיר בלחסן בן ה-13 לאחר שפגעו בו באוגוסט בזמן שרכב על קורקינט והפכו אותו לצמח. בנוסף גזר בית המשפט שנת מאסר על תנאי על כל אחד מבני הזוג והורה לכל אחד מהם לשלם 15,000 שקלים למשפחתו של בלחסן. השניים הורשעו במסגרת עסקת טיעון והפרקליטות הודיעה בדיון קודם כי היא מבקשת לגזור על בני הזוג שלוש שנות מאסר מכיוון שלא היו אחראים לתאונה והורשעו בהפקרה בלבד.

לאחר הקראת גזר הדין פרצה מהומה בבית המשפט. הוריו ובני משפחתו של בלחסן, שהתקשו לקבל את העונש, שבעיניהם מקל מדי עם המורשעים, החלו לצעוק לעברם "רוצחים" וקראו קריאות נוספות אל בני משפחותיהם. מאבטח בית המשפט נאלץ להחזיק בכוח את יוסי בלחסן, אביו של אמיר.

יוסי בלחסן, אביו של הנער אמיר בלחסן, אמר לאחר הקראת גזר הדין, כי "קיווינו שזה יזיז משהו למישהו. שווה להיות עבריין במדינה. נילחם בגזר הדין. אני מצטער שאני משווה לנעל שנזרקה על ביניש. נעל הפכה שווה ערך לחיי נער בן 13".

אורלי בן-ארי, מפרקליטות מחוז מרכז, גיבתה את החלטת השופטים. לדבריה, "גזר הדין מעביר מסר חד משמעי שכל מי שנוהג, מי שנוסע לצידו חייב להושיט עזרה כחלק מהחובה הציבורית. מדובר בגזר דין ראוי" .

"לא להתחשב בנאשמים"

השופט זכריה כספי כתב בגזר הדין, כי העונש של שלוש שנים, אותו ביקשה התביעה הוא מחמיר, ונמצא ברף העליון של עבירת ההפקרה ומעבר לו, ולכן לא מדובר בפגיעה באינטרס הציבורי. השופט חזר פעמיים על המשפט "לנאשמים אין אחריות ולא אשמה על עצם קרות התאונה". הוא הוסיף שהם לקחו אחריות, היכו על חטא, ולכן לא מדובר בהקלה עימם.

בדיון שהתקיים בסוף יוני ביקשה אמו של אמיר, מוניקה בלחסן, מבית המשפט לא להתחשב בבני הזוג ולגזור עליהם עונש גבוה יותר משלוש שנים. "גופו של אמיר איתנו, אך נשמתו, שמחת חייו, השובבות נעלמו. הוא נמצא בעולם משלו, ואנחנו כלואים איתו בבית הסוהר", אמרה. "אני מבקשת מבית המשפט להרים את הכפפה ולהגיד עד כאן, להחמיר את הענישה ולסרב לעסקת הטיעון, זה המעט שאפשר לעשות בשבילנו. על מצבו של אמיר אין מחילה ואין סליחה. אנחנו מבקשים לעשות איתם צדק ולא להתחשב בהם כי אף אחד לא מתחשב באמיר".

התאונה הקשה התרחשה באוגוסט ביהוד. על פי כתב האישום שהוגש נגד בני הזוג, נהגה תורן ברחוב נורדאו בעיר, כאשר בלחסן נכנס לפתע לתוך נתיב נסיעתם. תורן לא הספיקה לבלום בזמן, ופגעה באמיר. הוא הוטח לכביש, נפגע בראשו, נשכב ללא תזוזה ומאז מצבו קשה והוא מחוסר הכרה.

תורן, לפי כתב האישום, הבחינה שפגעה באמיר וצעקה "פגעתי בו" ו"מה עשיתי". אולם, במקום לעצור ולהגיש לו עזרה המשיכה בנסיעה, ואף ביקשה מבעלה שיחליף אותה בנהיגה, למרות שהוא סובל מבעיות ראיה ואין לו רישיון. השניים המשיכו ממקום התאונה לסניף של קופת חולים, לקחו מרשם לתרופה, ולאחר מכן נסעו למכון שטיפת כלי רכב, שטפו את הרכב והמשיכו בנסיעה לראשון לציון.

עדכון ראשון: 9:07

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully