וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מאסר עולם לרוצח סדרתי ערבי-ישראלי

שנתיים אחרי שנעצר כשניסה לברוח חזרה לישראל, נגזר דינו של אליאס אבו אל-עזאם, בגין רצח במדינת מישיגן. הוא חשוד בסך הכל בדקירת 14 בני אדם בשלוש מדינות - חמישה מהם מתו

עונש מאסר עולם נגזר היום (שני) במדינת מישיגן על אליאס אבו אל-עזאם, ערבי אזרח ישראל שהיגר לארצות הברית, והורשע לפני יומיים ברצח. זהו רק התיק הראשון מבין עשרה בהם חשוד אבו אל-עזאם בן ה-35. לפי החשדות נגדו, הוא ערך החל במאי 2010, מספר חודשים לאחר שעבר לארה"ב, מסע הרג שבמהלכו דקר לפחות 14 בני אדם. חמישה מהם מתו.

רוב המקרים אירעו במדינת מישיגן ומיעוטם בווירג'יניה ובאוהיו. אבו אל-עזאם צפוי לעמוד לדין על לפחות עוד שני מעשי רצח - אחד במישיגן ואחד באוהיו - ועל שישה נסיונות רצח נוספים. בכל המקרים, לא ברור מה היה המניע. פרקליטיו אמנם טענו לאורך משפטו כי הוא לוקה בסכיזופרניה פרנואידית, ונשמע לקולם של "שדים" שהורו לו לדקור את קורבנותיו - אולם פסיכיאטרים מטעם התביעה שבחנו אותו הגיעו למסקנה כי הוא בריא בנפשו ומבין את משמעות מעשיו.

עונש מאסר העולם שנגזר על אבו אל-עזאם כעת מביא לסיומו את משפטו הראשון, בו הורשע ברצח אחד - זה של ארנולד מיינור בן ה-49, בשעת לילה ב-2 באוגוסט 2010, סמוך למרכז עיר מגוריו, פלינט, שם חי בביתו של דודו ועבד בחנות לצורכי מסיבות.

הראיה המרכזית שהביאה להרשעתו הייתה דמו של הנרצח, שנמצא במכוניתו ובחפציו. במדינת מישיגן לא ניתן לקצוב עונש, ולכן הוא צפוי לבלות את שארית חייו בכלא, אלא עם יצליח להביא לביטול הרשעתו בערעור.

אבו אל-עזאם נעצר באוגוסט 2010 בעיר אטלנטה שבג'ורג'יה, כשניסה להימלט בחזרה לישראל. לפי הקראת גזר הדין היום הוא קיבל הזדמנות לומר את דברו - אך העדיף לשתוק. מי שכן אמרה כמה מלים היא אמו של הנרצח, אלזורה מיינור, שנכחה בבית המשפט. "אני שמחה היום", אמרה לסוכנות AP, "ואני מקווה שהוא יירקב בגיהנום בגלל הסבל שהוא גרם לעיר הזאת".

כותרות קודמות בפרשה:
בדצמבר האחרון: ניסיון להרעיל את אבו אל-עזאם בכלא
התובע במשפט: "הוא מרושע"
אחד מקורבנות הדקירה: "המניע אינו גזעני"
נבדק חשד לפיו אבו אל-עזאם ביצע פשעים בארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully