וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבדק חשד לפיו אבו אל-עזאם ביצע פשעים בארץ

מערכת וואלה! חדשות ואיילה חננאל

13.8.2010 / 0:01

המשטרה תשאלה חלק מבני משפחתו של אליאס אבו אל-עזאם, הישראלי החשוד בסדרת רציחות בארצות הברית, במטרה לבדוק אם יש לו קשר לפשעים בלתי מפוענחים בישראל. בארה"ב אומרים כי "החשוד זוהה באופן ודאי על ידי טביעות אצבעות מזירות האירועים"

תאגיד כאן

המשטרה תשאלה אתמול (חמישי) ברמלה חלק מבני משפחתו של אליאס אבו אל-עזאם, הישראלי החשוד בביצוע מסע רציחות בארצות הברית. במשטרה בודקים את החשד לפיו אבו אל-עזאם קשור לפשעים בלתי מפוענחים בישראל, וביקשו מהרשויות בארצות הברית להעביר דגימות מה-DNA שלו לארץ על מנת לבדוק זאת.

ביקורו האחרון של אבו אל-עזאם בארץ היה לפני כחצי שנה. אז, לפי מידע מודיעיני, הוא דקר באמצעות מברג את חברו ללא סיבה ברורה וזמן קצר לאחר מכן עזב את הארץ. לא הוגשה נגדו תלונה. לאבו אל-עזאם עבר פלילי בעבירות סמים ואלימות.

בתוך כך, הודיע הערב דיוויד לייטון, התובע במחוז ג'נסי באוהיו, כי "החשוד בביצוע 14 מקרי הדקירה נעצר. הוא יואשם בתקיפה במטרה לרצוח", במסיבת עיתונאים שכינס בעקבות לכידתו של אבו אל-עזאם. לייטון הוסיף כי "סעיפי אישום נוספים יוגשו נגדו מאוחר יותר".

לייטון חשף כי "החשוד נעצר כבר לפני שבוע בעקבות צו שהוצא נגדו על תקיפה ושוחרר לאחר מכן. הוא נעצר בצד הדרך בתוך רכב מסוג בלייזר ירוק בו נמצאו פטיש וסכין" וציין כי "לוחית הרכב שהייתה שייכת למישיגן היא שגרמה לנו לחפש אותו שם".

כריס פרי, העומד בראש מחלקת מבצעי השטח של משטרת הגבולות של דטרויט, סיפר כי "החשוד זוהה באופן ודאי על ידי טביעות אצבעות מזירות האירועים בפלינט ובורג'יניה".

לייטון ציין כי "אין לנו שום ראיה שהפעולות בוצעו על רקע גזעני. בלי הראיה הזו אני לא מתכוון להצהיר שום דבר בעניין. דו"חות טכנולוגיים מצביעים על כך שהחשוד היה בליסבורג ובטולדו בזמנים בהם אירעו התקיפות", והוסיף כי "איננו יודעים על מניע לפעולות עד עכשיו, ואין לנו ראיות על כך שמישהו נוסף עבד עמו". הוא הוסיף כי "יש לחשוד כתובות במישיגן ובפלורידה, יש לו דוד במישיגן ואחות בליסברג, וירג'יניה. הוא עבד במתקן שבו שמר על אנשים עם צרכים מיוחדים. הוא אזרח שנמצא פה באופן חוקי". הוא הוסיף כי "בשלב זה הדוד שלו, לו הייתה שייכת הדירה במישיגן, משתף פעולה עם המשטרה", ועדכן כי "כרטיס הטיסה לתל אביב עלה יותר מ-3,000 דולר, ונקנה עבור החשוד על ידי הדוד".

ג'סיקה אבו אל-עזאם, אשתו לשעבר של החשוד, אמרה כי "אני בהלם, רק עכשיו שמעתי על זה". ג'סיקה הוסיפה שלא שמעה מבעלה לשעבר לאחרונה ושהיא "לא יכולה לומר יותר לפני שאקבל עוד פרטים על מה שקרה".

אמה של ג'סיקה, קימברלי הירת', קיבלה בהלם את ההודעה כי הוא חשוד במסע רציחות. "אני מזועזעת", היא אמרה. "רעדתי כששמעתי על כך. הקלסתרון שפורסם לא נראה כמו אבו אל-עזאם. הוא היה בחור נחמד, לפחות כמו שאנחנו הכרנו אותו".

הירת' סיפרה שבתה נישאה לאבו אל-עזאם ב-30 ביולי 2004, וכי לאחר שהנישואים היו מלווים בריבים רבים הם התגרשו בשנת 2007. היא הוסיפה שבתה נפגשה עם אבו אל-עזאם כשהאחרון היה בביקור אצל משפחתו בטקסס, וכי אבו אל-עזאם הינו קתולי.

הירת' הוסיפה כי אבו אל-עזאם עבד בבית החולים המקומי בליסבורג. "הוא במקור מישראל ואמו חיה שם יחד עם שלושה מדודיו", סיפרה. "אני חושבת שהוא נולד בישראל והיה בארצות הברית 10 שנים לפני שפגש את בתי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"צעד חשוב בחקירה"

אבו אל-עזאם בן ה-33 הורד מטיסת דלתא בדרכה לישראל. בשלב זה הוא מוחזק בגין אשמות שאינן קשורות לרציחות. שמו של אבו אל-עזאם נחשף לראשונה ברישומי בית המשפט במישיגן. משפחתו מתגוררת בעיר רמלה.

"בעוד שזהו צעד חשוב בחקירה, עדיין ישנם הרבה נושאים שיש להתייחס אליהם לפני שאנו מזהים את האדם הזה כאדם שאחראי למסע הרציחות הנוראי הזה", כך מסרה בהודעה משטרת וירג'יניה. "אני לא נצא ברמת ביטחון של 100% - עד שלא נהיה בטוחים שיש לנו את העדויות להרשיע את האדם הזה", אמר מפקד משטרת ליסברג ג'וזף פרייס במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה היום. "אבל אני הרבה יותר מאושר ביום ממה שהייתי לפני שלושה או ארבעה ימים".

חוקרי משטרת מישיגן שבארצות הברית פשטו על דירתו השכורה של אבו אל-עזאם. הדירה ממוקמת ברחוב מרילנד בשכונה שקטה בעיר פלינט שבמישיגן. עדי ראייה סיפרו כי המשטרה לקחה מהדירה מספר חפצים.

מאז חודש מאי מחפשת המשטרה בארצות הברית אחר רוצח סדרתי שתקף 20 גברים במישיגן, וירג'יניה ואוהיו. חמישה מהם נהרגו והשאר נפצעו 16. התקיפות הראשונות אירעו בפלינט, עיר שרוב תושביה שחורים. אחר כך בוצעו שלוש תקיפות בעיר ליסברג שבווירג'ניה, שבה רוב התושבים שחורים. אולם המשטרה מאמינה כי קורבנותיו נבחרו בגלל שהם היו שחורים, כך דווח באתר msnbc.com.

עדכון ראשון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully