וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המחאה הפגינו נגד חולדאי: "נעשה לך תחריר"

ההפגנה התקיימה במקביל לישיבת מועצת עיריית תל אביב, שהופסקה בעקבות מהומה באולם, בעקבות הטענות לאלימות נגד מפגינים. "חולדאי תתפטר, לא רוצים אותך יותר", קראו המפגינים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן)

עשרות פעילי המחאה החברתית מפגינים בשעה זו (שני) סמוך לעיריית תל אביב בשל האלימות שהופגנה לטענתם נגד המפגינים בימים האחרונים מצד השוטרים והפקחים. ההפגנה מתקיימת במקביל לישיבת המועצה של העירייה, במסגרתה התכוונה סיעת "עיר לכולנו" להצבעה הצעת אי-אמון בראש העיר. בעקבות מהומה שנוצרה באולם בסופו של דבר הסתיימה הישיבה ללא דיון בנושא.

הפגנה במחאה על האלימות כנגד פעילי המחאה החברתית בימים האחרונים, יוני 2012. יותם רונן
ההפגנה, הערב/יותם רונן

מארגני ההפגנה קוראים להדיח את ראש העיר, רון חולדאי, שלטענתם נתן את ההוראה להתנהג כלפיהם באלימות. "חולדאי תתפטר, לא רוצים אותך יותר" ו"חולדאי ראש העיר – נעשה לך תחריר", קוראים המפגינים וכן "ביזיון" ו"מהפכה". במהלך האירוע רצו המפגינים לעברו של חולדאי כאשר הוא יצא מן הישיבה, והחלו לצעוק לעברו להתפטר תוך כדי שהם שורקים לו בוז. כשסירב להתעמת איתם, החלו המפגינים לצעוק "הוא פחדן".

המפגינים התאספו סביב חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם סיעת "רוב העיר", יניב ויצמן וסגנית ראש העיר מסיעת מרצ, מיטל להבי, וקראו להם להתפטר מתפקידם.

ליאור, אחד הנוכחים בישיבת המועצה סיפר לוואלה! חדשות על שהתרחש במקום: "לא הכניסו אנשים, היה מלא מקום בפנים ולא הכניסו. חברי 'עיר לכולנו' מחו על זה. היו בפנים כמעט 100 מקומות פנויים, היה קהל של קרוב של 200 אנשים שלא נתנו להם להיכנס. הקהל בתוך האולם התרגז וקרא להכניס את המפגינים שבחוץ. בתגובה יעל דיין החליטה לסגור את הישיבה ולקיים אותה במקום אחר ובמועד אחר".

מוקדם יותר פרסם חולדאי את תגובתו לאירועים וסיפר כי קולו לא נשמע מאחר שחזר אחרי שבוע מחו"ל. "העיר תל אביב יפו בראשותי היא עיר המחאות והדמוקרטיה. בעיר הזאת התקיימה בשנה שעברה מחאת אוהלים כאשר אנחנו אישרנו את קיומה בשדרות רוטשילד. רק לאחרונה אישרנו הפגנות כשפנו אלינו וקיבלו את כל הציוד והדברים הנלווים הנדרשים כדי להפגין. כאן מתקיימות כל ההפגנות הגדולות, גם של השמאל וגם של הימין, ואני מתנגד לכל גילויי אלימות באשר הם, הן מטעם המשטרה והן מצד המפגינים".

"יחד עם זה", המשיך חולדאי, "כאשר ראש עיריית תל אביב יפו צריך לנהל את העיר הוא צריך להתחשב בכל יתר הגורמים. מה ביקשתי? שלא יהיו אוהלים בשדרות רוטשילד. הצענו גם מקום אחר, גן וולובלסקי. באנו ואמרנו בואו תדברו איתנו, מי שמדבר איתנו מקבל את האפשרות למחוץ. את זה לא זכינו. העיר תל אביב יפו תמשיך ותתמוך בכל מחאה אשר היא בהתאם לחוק, אבל אנחנו לא יכולים להסכים עם ונדליזם ואלימות. אלימות באשר היא גם מצד שוטר מול מפגין כפות, אבל גם מצד מפגין ששובר חלון ראווה, היא בלתי מתקבלת על הדעת. לכן נמשיך להיות דמוקרטים ונמשיך להיות חלק מהמחאה. המחאה היא דבר חשוב, הדמוקרטיה היא דבר חשוב, אבל בואו נחזור למימדים שבהם ניתן לחיות ביחד ללא אלימות ובלי לכפות את הדעות אחד על השני".

הפגנה במחאה על האלימות כנגד פעילי המחאה החברתית בימים האחרונים, יוני 2012. יותם רונן
הפגנה במחאה על האלימות כנגד פעילי המחאה החברתית בימים האחרונים, יוני 2012/יותם רונן

כ-85 בני אדם נעצרו בשבת בהפגנות המחאה בתל אביב. מרביתם נעצרו באזור גן העיר, הסמוך לבניין העירייה, בתום צעדה שבה השתתפו כ-3,000 בני אדם. במסגרת עימותים בין שוטרים למפגינים, נחסם בלילה לתנועה רחוב אבן גבירול, באזור רחוב פרישמן, והמפגינים אף חסמו לסירוגין את נתיבי איילון.

עשרות מפעילי המחאה החלו לדפוק על חלונות סניף בנק ברחוב אבן גבירול, ולצעוק "הון, שלטון, עולם תחתון". שוטרים במקום נפרשו בחזית הסניף בניסיון להדוף אותם, אך המפגינים הצליחו לנפץ את חלונות סניפי בנק הפועלים ובנק לאומי הסמוכים לכיכר רבין. הפעילים נשאו שלטים וקראו "אנחנו הרוב חזרנו לרחוב" ו"כל העם אופוזיציה".

פעילי המחאה מחו נגד מה שהגדירו ניסיון "לשבור את המאבק לצדק חברתי בכוח ואלימות", ונשאו שלטים שבהם נכתב: "העם דורש דמוקרטיה", זאת לאחר שידה של מובילת המחאה, דפני ליף, נפגעה במהלך מעצרה בהפגנה בסוף השבוע.

עוד בנושא
הפגנות נגד אלימות המשטרה: שניים נעצרו בירושלים
מפקד המחוז על פיזור ההפגנות: "אין פטנט אחר"
הפגנת המחאה החברתית: חלונות סניפי בנקים נופצו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully