וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני חוזר? "אני עוד פה, תנו לי 51%"

כלכלה קורסת? משפטים פליליים? כל זה לא מפריע לראש ממשלת איטליה לשעבר, שבסדרת התבטאויות רומז כי הוא עשוי לשוב ולהתמודד על ההנהגה - הפעם על גבי אג'נדה יורו-סקפטית

קבלו אותו: הוא אמנם הודח בושת פנים מראשות ממשלת איטליה בשנה שעברה לנוכח קריסת הכלכלה; הוא אמנם עומד בימים אלו לארבעה משפטים שונים, אחד מהם באשמת שידול קטינה בת 17 לזנות; רק לפני שבוע ביקש תובע במילאנו לגזור עליו שלוש שנות מאסר ושמונה חודשים בגין עבירות של שחיתות עסקית - אבל בימים האחרונים, דבר אחד עיקרי העסיק את התקשורת באיטליה: הספקולציות בדבר קאמבק נוסף של סילביו ברלוסקוני, והאפשרות שיחזור להוביל את הימין הפוליטי במערכת בחירות מוקדמת ויתמודד שוב על ראשות הממשלה - תפקיד אותו מילא כבר במשך שלוש קדנציות נפרדות במהלך שני העשורים האחרונים.

ברלוסקוני, איש עסקים מיליונר החולש על אימפריית תקשורת וספורט, סיפק בסוף השבוע האחרון את האינדיקציה הברורה ביותר לכך שהוא מתכנן חזרה נוספת לשדה הפוליטי, כשבנאום בפני קהל של פעילי ימין צעירים, יצא במספר התבטאויות שכאילו נלקחו מתוך קמפיין בחירות פעיל. "אני עובד על פתרונות", אמר בין היתר, לפי דיווח ה"גרדיאן". "אני עדיין פה". עוד הוסיף: "תנו לי 51% (מהקולות)". למשמע הקריאה הזו, לפי הדיווחים, נעמד הקהל הצעיר על רגליו והחל להריע: "סילביו, סילביו".

אולי עדיף לאיטליה בלי אירו?

ברלוסקוני אף הגדיל לעשות - וכאילו נטל מחדש את הנהגת "מפלגת העם החופשי", התנועה שהקים ב-2007 והתמודד מטעמה בבחירות, הודיע כי הוא מתכוון לשנות את שמה של התנועה, ולוודא כי מחצית מהמתמודדים מטעמה בבחירות הקרובות יהיו נשים. לאחר התפטרותו בנובמבר האחרון, הוריש ברלוסקוני את הנהגת המפלגה לשר המשפטים שלו, אנג'לו אלפאנו.

יצירה של האמנים האיטלקים גארולו ואוטוצ'נטו שהוצגה במוזיאון ברומא, הכוללת פסל שעווה של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, כשהוא מת, ונקראת "חלומו של כל איטלקי", מאי 2012. רויטרס
"חלומו של כל איטלקי" הוא שמה של יצירה של האמנים האיטלקים גארולו ואוטוצ'נטו/רויטרס

הדברים מצטרפים למספר ראיונות שהעניק ברלוסקוני בשבועות האחרונים, בהם פיזר רמזים שונים שעוררו חרושת שמועות על חזרתו האפשרית - במתכונת מחודשת, הרבה פחות ידידותית לאיחוד האירופי, עד כדי הערכות כי הוא תומך בפרישה מהאיחוד המוניטרי של גוש האירו, בשל החוב הגובר של ארצו ומדיניות הצנע שכופה עליה האיחוד כתנאי לקבלת חבילת חילוץ. בין היתר, הזהיר באחרונה כי "גרמניה צריכה לעזוב את גוש האירו, אחרת אחרים יעשו כן". בשבוע שעבר אף אמר כי היות שהמשק האיטלקי מבוסס על יצוא, ייתכן שדווקא יהיו יתרונות לכך שלאיטליה יהיה מטבע משלה.

מאז התפטרותו של ברלוסקוני מושלת באיטליה משלת פקידים בראשות מריו מונטי, שאינה מזוהה עם שום מפלגה - אולם מפלגתו של ברלוסקוני מחזיקה בדי קולות בפרלמנט כדי להפיל אותה, אם תרצה בכך. הצבעה כשו עשויה להתקיים בעוד מספר חודשים, כנראה בסתיו.

ברלוסקוני - האיש והאגדה:
בית משפט: ברלוסקוני שילם "פרוטקשן" למאפיה
המאהבת של ברלוסקוני: "דרשתי 5 מיליון אירו"
ברלוסקוני בשלו: "כל הנשים מחפשות תשומת לב"
פרידה מליצן: צפו ברגעים הגדולים של ברלוסקוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully