וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתרון של תל אביב למתקפת טילים: חניונים

לאחר ביקורת על מחסור במיגון ומקלטים בתל-אביב-יפו, השיקה העירייה מיזם חדש במסגרתו יוסבו 50 חניונים תת-קרקעיים בעיר למקומות מחסה ציבוריים בשעת חירום

עיריית תל אביב-יפו מתכוונת להקצות חמישים חניונים תת-קרקעיים ברחבי העיר, ולהשמישם כמחסה לשעת חירום.
התכנית היא תשובה אפשרית למצוקת המקלטים בעיר, שרבים מהם מוזנחים, לא-שמישים ואף נעולים, ולביקורת המושמעת תדיר לאי-פינויים של מתקנים אסטרטגיים ממרכזה, בלב אוכלוסיה אזרחית צפופה, בהם בסיס הקרייה ומשרד הביטחון.

כעת, החליטה העירייה למפות את השטחים הציבוריים בשטחה ולהקצותם לרשות התושבים בשעת חירום, בסמוך למקום מגוריהם או עבודתם. ראש העיר, רון חולדאי, שיבח את הירתמותם של בעלי החניונים למיזם.

המבקר: הרשויות המקומיות לא הפיקו לקח ממלחמת לבנון

חניונים בת"א שישמשו כמקלטים בשעת חירום. ספק 500
חניון הבימה. אחד החניונים שכבר נבנו בצורה המתאימה למיגון/ספק 500

בכנס שנערך אתמול (ראשון) בהשתתפות נציגי מפיקוד העורף, הציגה העירייה לבעלי החניונים ולמנהלים את תכנית המיגון. בעיריית תל-אביב יפו אומרים כי מדובר במפגש ראשון מסוגו שנערך, בו שותפו בעלי השטח עם ההערכה העירונית לשעת חירום, ונמסר כי הוצגה להם תכנית חירום למיגון מפני ירי טילים לעבר העיר. לא נמסר מתי תושלם התכנית למיגון החניונים.

המרכז החדיש והממוגן ביותר הוקם דווקא מול הקריה

בכנס השתתפו נציגים מחמישים חניונים תת-קרקעיים בעיר, ששטחם הכולל נאמד ביותר מ-800 אלף מ"ר, ושעומדים בתקן פיקוד העורף לשמש מיגון לשעת חירום. מדובר על חניונים רחבים, בהם חניון התחנה המרכזית החדשה, חניון הבימה, חניון מגדלי אביב וחניון מגדלי העיר בשדרות מנחם בגין, חניון מגדלי טויוטה, החניון מתחת לקניון דיזנגוף סנטר, חניון גן העיר, חניון מגדל המוזיאון וחניון גולדה, חניון מגדלי תל אביב, חניון מגדל סונול, חניון מגדלי עתידים, חניון מגדל רובינשטיין וחניון האופרה.

בשנה שעברה נחנך בבית החולים איכילוב (סוראסקי)מבנה חדש הניתן להסבה למרכז חירום. מרכז הלב החדש, על-שם סמי עופר, נועד לאכלס את המערך הקרדיולוגי של בית החולים, ולכלול את כל המחלקות והיחידות העוסקות בלב, כלי דם ומוח. ניתן לתהות על הבחירה להקים את המרכז הממוגן והחדיש ביותר בארץ דווקא מול בסיס הקריה, מיקום שעלול דווקא לחשוף אותו למתקפת טילים במסגרת מלחמה עתידית. ואולם, מנהלי בית החולים, הבטיחו בטקס החגיגי שנערך במקום כי המחלקה מסוגלת לתפקד בצורה עצמאית לאורך כמה ימים. החניון התת-קרקעי במרכז הלב כולל ארבע קומות, וניתן לפנות אותו ממכוניות בשעת חירום, כדי לאפשר מקום לאשפוז חולים השוהים במחלקות הפנימיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully