וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות מגבעת האולפנה: לא נתפנה מרצון

יהושע בריינר

24.6.2012 / 20:10

נציגי התושבים חתמו עם לשכת רה"מ על הסכם לפיו יתפנו ללא התנגדות מבתיהם, אך 4 משפחות יוצאות נגד ההבנות. "אם אצא מכאן ברצון, זה יהיה סוג של כניעה", אמר אחד התושבים

האם המשטרה תפנה בכוח משפחות מגבעת האולפנה? ארבע משפחות משכונת גבעת האולפנה בבית אל לא מתכוונות להתפנות מרצון השבוע, למרות ההסכם לפינוי מרצון שנחתם בין נציגיהן לבין אנשי לשכת ראש הממשלה - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! חדשות.

בעקבות ההסכם, שכולל בניית 300 יחידות דיור בהתנחלות, צפויות מרבית המשפחות לעזוב ביום שלישי הקרוב את בתיהן, ללא התנגדות, לאתר קרווילות שהוקם בבסיס חטיבת בנימין. אולם, היום נודע כי ארבע מתוך 33 המשפחות, שבתיהן נידונו להריסה עד 1 ביולי בהוראת בג"ץ, מכיוון שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית, מסרבות לארוז את חפציהן לקראת המעבר הכפוי, ואינן מתכוונות להתפנות מרצונן. בני המשפחות הדגישו כי הם לא יתנגדו בכוח לפינוי, אך אין בכוונתם לעזוב בכוחות עצמם. ככל הנראה, הם יביעו התנגדות פסיבית בלבד.

גבעת האולפנה לאחר החלטת הממשלה בחוק ההסדרה. יותם רונן
שכונת גבעת האולפנה בבית אל/יותם רונן

בין התושבים המתנגדים להסכם הפינוי גם דידי דיקשטיין, שאיבד את הוריו בשנת 2001 בפיגוע ירי. בני משפחת פתאל, שהודיעו כי יסרבו להתפנות מרצון גם כן, התייעצו בנושא עם רב היישוב, הרב זלמן ברוך מלמד, שהיה מעורב בגיבוש ההסכם. "אנו לא יוצאים נגד ההסכם, אלא פשוט מרגישים שאנחנו לא מסוגלים לצאת מפה על הרגליים", אמר יואל פתאל, אב המשפחה.

לדבריו, "פשוט לעזוב את המקום זו חוויה משפילה מאשר שיסחבו אותי. אם אצא מכאן ברצון, זה יהיה סוג של כניעה ופשוט לא מתאים לי לשתף עם זה פעולה". הרב מלמד, שייעץ לבני המשפחות המסרבים להתפנות מרצון, אמר להם כי כל עוד הם לא יתנגדו בכוח, אקט המחאה לא יסתור את ההסכם.

ביום שלישי צפויות לעזוב 24 משפחות מרצון לאתר הקרווילות, ועד יום חמישי יצטרפו אליהן תשע משפחות נוספות, בעלות מספר נפשות גדול יותר מהשאר. לאחר העזיבה, מערכת הביטחון תאטום את המבנים. מחר, צפויה פרקליטות המדינה להגיש לבג"ץ בקשה לדחות את הריסת חמשת המבנים בשלושה חודשים, כדי להיערך לעבודות "הניסור" המתוכננות.

הרב מלמד לבני נוער: "כבדו את ההסכם"

הרב מלמד פרסם הבוקר קול קורא לבני נוער מהימין, בקריאה שלא יתנגדו לפינוי הצפוי. במכתב שפרסם, הוא פנה לבני נוער מאזור יהודה ושומרון וקרא להם לקיים את הסכם הפשרה שהושג.

"לא הסכמנו ולא נסכים להריסת בתים, מה שהסכמנו הוא להימנע מהתנגדות פיזית", כתב הרב במכתב, והוסיף: "אין אנו נרתעים מעימות חריף אם יש בו תועלת ומסר לבניין הארץ, אך הפעם נוכחנו שעדיף ללכת בדרך ההסכמה. הגענו למסקנה כי על ידי הימנעות מהתנגדות פיזית, נגיע להישגים טובים יותר. בלי ההישגים שאליהם הגענו, היינו ממשיכים במאבק".

מאיר ברטלר, ממנהיגי נוער הגבעות, תקף את ההסכם בין תושבי השכונה לבין משרד ראש הממשלה, ואמר: "ההסכם פוגע בהתיישבות. למרות הוספת 300 הבתים הוא עלול להוביל לחורבנם של אלפי בתים ויישובים שלמים". לדבריו, "בוויכוח העקרוני נכון היה לעמוד על שלנו ולא להסכים להרס פוליטי ומשפטי של שכונה שלמה".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "העברת חמשת הבתים בגבעת האולפנה - כ-14 מיליון שקל"
בגין על גבעת האולפנה: "הכל רע, אנחנו בוחרים את הרע פחות"
מסתמן: בממשלה יבקשו לדחות הריסת הבתים באולפנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully