וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים הולכים לבית הספר שנפגע מקסאם: "לא חוששים"

רמי שני

24.6.2012 / 8:42

"אנחנו עוברים את החוויה הזאת עשר שנים, וסומכים על המיגון", אומרת אם לתלמיד בבית ספר שנפגע מקסאם, המבקשת למקד את המאמצים בפחד הילדים. ראש העיר: "אין חשש"

"אנחנו עוברים את החוויה הזאת כבר עשר שנים. זה מפחיד אבל אנחנו סומכים על זה שיש מיגון בבית הספר ואין לנו חשש לשלוח לשם את הילדים", כך אמרה הבוקר (ראשון) אם לשני ילדים, בהם אח הלומד בכיתה א' בבית הספר שנפגע אתמול מפגיעת רקטת קסאם. הבוקר החלו להגיע לבית הספר ילדים בשעה הרגילה ולדברי העובדים במוסד, נרשמת נוכחות מלאה. "אני חושבת שצריך לטפל גם בפחד של הילדים, כדי שיוכלו להגיע בצורה סבירה לבית הספר", הוסיפה האם.

רקטת קסאם התפוצצה במפעל באזור שדרות. דייב בוימוביץ'
"צריך לטפל גם בפחד של הילדים"/דייב בוימוביץ'

ראש העירייה שבשטחה נמצא בית הספר הגיע אף הוא למקום, והבטיח כי המיגון במוסדות החינוך מאפשר לילדים ללמוד ללא חשש. "אנחנו נמצאים ליד בית ספר שנפגע, ואין שם כמעט נזק. זה מראה שאפשר לי לקבל החלטה לפתוח את מוסדות החינוך בלי לפחד". גורמים ממשרד החינוך שהגיעו היום לבית הספר הביעו סיפוק מכך שהמיגון בבית הספר פעל בצורה יעילה ואף חלון או מראה לא ניזוקו. מיגון בית הספר תוכנן בצורה כזאת שיש בו פגיעה או יפזר את השפעת הפגיעה לצדדים ובכך תימנע אפשרות של שבירת קירות ופגיעה בחפצים התלויים עליהם כמו מראות, תמונות או מדפים.

"אני בטוחה שכל הילדים יגיעו"

מנהלת בית הספר שהגיעה ראשונה לבית הספר וכשפתחה את השער אמרה כי "היא בטוחה שהיום יגיעו כל הילדים למקום". הרקטה שפגעה במוסד התפוצצה ממש מעל אזור המרפאה של בית הספר ולמעט שרידי הדף מפוחים לא נותר במקום אף סימן. "אני לא פוחדת להיכנס לבית הספר כי אנחנו ממוגנים ואנחנו מתורגלים ויודעים מה לעשות", סיפרה תלמידה בת שמונה הלומדת בכיתה ב'. "אם תהיה אזעקה אנחנו יודעים לאן ללכת ואיפה להיות, גם כשאנחנו נמצאים מחוץ לכיתות".

על אף הדיווחים על הפסקת אש חד צדדית מצד חמאס, יורטו אמש חמש רקטות גראד שנורו לעבר אשקלון. בשעות הערב בכיר חמאס, איימן טהא, התבטא הערב באתר הפלסטיני "אל-קודס" ואמר כי ישראל וחמאס גיבשו הסכם חדש להפסקת אש ברצועת עזה. לדבריו, ההסכם גובש בתיווך מצרים וטרם הוחלט מתי ייכנס למועד. "הפסקת האש תיכנס לתוקפה בצורה הדרגתית", הוסיף.

גורם ביטחוני בכיר בצה"ל התייחס לדברים ואמר כי "חמאס הופתע אמש מתקיפת מפקדת השלטון הצבאי והאזרחי, מאחר וצה"ל עד כה לא תקף מפקדות שלטוניות אלא רק מוצבים. מהלחץ, הוא הגיע למסקנה שכדאי לו לאכוף את השקט באזור". לדברי הגורם, חמאס הודיע על הפסקת אש חד צדדית במספר ערוצים ובצה"ל מעריכים כי בשעות הקרובות יימשכו שיגורים נקודתיים, "אך בפועל נגיע לרגיעה". הוא הוסיף כי "אם השיגורים יימשכו - צה"ל לא יהסס לפגוע במי שמשגר את הרקטות".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
צה”ל פגע בחוליית מחבלים שהתכוננה לשיגור רקטה
רקטה פגעה במפעל באזור שדרות: בן 50 נפצע קל-בינוני
השקט הופר: גראד יורט על ידי כיפת ברזל מעל אשקלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully