וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הודיע על הפסקת אש; צה"ל: "שקט ייענה בשקט"

בכיר חמאס אמר כי גובשה הפסקת אש בתיווך מצרי. בישראל ציינו כי מדובר בתגובה חד צדדית להפצצת מפקדת השלטון שהפתיעה את הארגון. הערב: חמש רקטות גראד יורטו מעל אשקלון

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, דו"ץ, עריכה: יותם בן-דוד)

על אף הדיווחים על הפסקת אש חד צדדית מצד חמאס, יורטו אמש (שבת) חמש רקטות גראד שנורו לעבר אשקלון. בשעות הערב בכיר חמאס, אימן טהא, התבטא הערב באתר הפלסטיני "אל-קודס" ואמר כי ישראל וחמאס גיבשו הסכם חדש להפסקת אש ברצועת עזה. לדבריו, ההסכם גובש בתיווך מצרים וטרם הוחלט מתי ייכנס למועד. "הפסקת האש תיכנס לתוקפה בצורה הדרגתית", הוסיף.

מפקדה של חמאס במרכז רצועת עזה, שהופצצה על ידי צה"ל. שבת, 23 ביוני. רויטרס
מפקדת חמאס שהותקפה על ידי צה"ל/רויטרס

גורם ביטחוני בכיר בצה"ל התייחס לדברים ואמר כי "חמאס הופתע אמש מתקיפת מפקדת השלטון הצבאי והאזרחי, מאחר וצה"ל עד כה לא תקף מפקדות שלטוניות אלא רק מוצבים. מהלחץ, הוא הגיע למסקנה שכדאי לו לאכוף את השקט באזור". לדברי הגורם, חמאס הודיע על הפסקת אש חד צדדית במספר ערוצים ובצה"ל מעריכים כי בשעות הקרובות יימשכו שיגורים נקודתיים, "אך בפועל נגיע לרגיעה". הוא הוסיף כי "אם השיגורים יימשכו - צה"ל לא יהסס לפגוע במי שמשגר את הרקטות".

מוקדם יותר אתמול, בהערכת מצב שקיים שר הביטחון, אהוד ברק, בקריה בתל אביב, קבע הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, כי שקט ייענה בשקט ואש ייענה באש". מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בהערכת המצב כי "על צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה כדי לשמור על ביטחון תושבי הדרום".

השרה לימור לבנת אמרה בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" כי יש בידי צה"ל את כל היכולות לפגוע בתשתיות "וכמובן לייצר כושר הרתעה גדול יותר ממה שיש כרגע". לדבריה, צה"ל ישיב מכה ניצחת אם יהיה בכך צורך.

אחרי הצהריים פגע חיל האוויר בחוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, אשר עסקה בהכנות אחרונות לפני שיגור רקטה לעבר שטח ישראל. בתוך כך דיווחו הפלסטינים על 16 הרוגים בקרבם מאז תחילת הלחימה, ביניהם ילד בן ארבע, ו-73 פצועים.

(עדכון ראשון: 21:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully