וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עינת וילף: תומכת בלגליזציה של סמים קלים

כשנה לאחר שהציעה להשוות את מעמד הסמים הקלים לזה של האלכוהול, אמרה היום הח"כ מסיעת העצמאות כי יש לקדם את הנושא. לדבריה, הדבר לא יפגע בגיוס צעירים לצה"ל

"האלכוהול הוא לחלוטין חוקי למרות שהוא מסוכן הרבה יותר מחלק מהסמים" - כך אמרה היום (שבת) ח"כ עינת וילף מסיעת עצמאות. בדברים שנשאה באירוע שבתרבות בבאר שבע, התייחסה וילף לכך שהיא ככל הנראה חברת הכנסת הראשונה שתומכת במפורש בלגליזציה של סמים קלים, ואמרה כי היא "מאוד מאמינה במדיניות מבוססת עובדות והיכרות עם השטח. זה מוביל את כל העשייה החינוכית שלי, שנבעה מקריאה של הרבה מאוד דו"חות, שמראים שהפיכתם של המשתמשים לפושעים לא מייצרת את ההד הציבורי הגדול".

וילף, שכבר קראה בעבר "להשוות את מעמד הסמים הקלים לזה של האלכוהול", התייחסה לצריכת סמים קלים, "הדרך הנכונה יותר היא לא להתייחס לזה כאל פשע", וכי במקרה הצורך יש להשתמש באמצעי שיקום, חינוך, מניעה וכך "התוצאות הן טובות יותר". וילף הוסיפה כי בדו"ח שפרסם האו"ם לאחרונה, התבקשו מדינות העולם לעבור מתפיסה של הפללת המשתמשים בסמים קלים, לתפיסה של חינוך, מניעה ושיקום. דבריה של וילף מכוונים באשר לשימוש בקרב מבוגרים, שכן באשר לקטינים היא לא דוגלת בכל שינוי בחוק, ומדגישה כי היא "חד משמעית נגד השימוש בקרב בני הנוער".

"אי אפשר לומר שאדם פושע כי כך נוהג בביתו"

"אנחנו לא מפלילים אדם על שתיית אלכוהול, למרות שהוא מסוכן הרבה יותר מחלק מהסמים", הסבירה וילף, שגם סייגה והבהירה כי יש להגביל את השימוש בסמים קלים בקרב קטינים, כאמור, וכן לאסור על נהיגה תחת השפעת סם, אך "מדינה צריכה להיות מסוגלת לעשות הגבלות. אי אפשר לומר שאדם יהיה פושע כי הוא נוהג כך בביתו, ואדם צעיר פטור מהחוק. היום המדיניות היא הפוכה - אנחנו מפלילים את הבוגרים ולא את הצעירים".

לשאלה האם זה יביא לקושי בלשכות הגיוס, השיבה וילף כי אין כל קשר בין הדברים. "אני משתדלת באמת להתבסס על עובדות, ידע ושטח. כבר לפני 15 שנה נחשפתי למחקרים שהראו שזה לא עובד במדיניות הציבורית. לא יכלו למצוא חנונית גדולה יותר למצוא את הדברים האלה". "אני אומרת מראש כי באמת בדברים האלה אני מסתכלת על המחקר, על הנסיון בשטח ושאלת את עצמי שאלה פשוטה: 'מה עובד?' הרבה פעמים יש מדיניות שפשוט לא עובדת", הסבירה.

עוד בנושא
"להשוות מעמד הסמים הקלים לזה של האלכוהול"
הכנסת תבחן מחדש מדיניות הפללת משתמשי סמים קלים
עישנת סמים קלים? רישיונך בסכנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully