וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להשוות מעמד הסמים הקלים לזה של האלכוהול"

פנחס וולף

13.6.2011 / 0:19

ח"כ עינת וילף קראה להקים ועדה ציבורית שתבחן שינוי מדיניות לגבי הסמים הקלים כך שהתחום יהיה חוקי, מוסדר וממוסה. "מנגנוני האכיפה לא עזרו ואף החמירו את בעיות הפשיעה המאורגנת"

יו"ר סיעת עצמאות, ח"כ עינת וילף, קראה אמש (ראשון) להקמת ועדה ציבורית במטרה להשוות מעמדם של סמים קלים לזה של אלכוהול וסיגריות כך שהתחום יהיה חוקי, מוסדר וממוסה. את הדברים אמרה וילף לקראת דיון בנושא כישלון המדיניות במלחמה בסמים בעולם בעקבות ממצאי דו"ח הוועדה הבינלאומית למדיניות סמים שיתקיים מחר בוועדה למאבק בנגע הסמים.

"כבר לפני 14 שנים קרא עיתון האקונומיסט באומץ ללגליזציה של סמים קלים, לאור ממצאי המחקרים שפורסמו כבר אז על כשלון המלחמה בסמים", אמרה וילף. "המלחמה בסמים, כדברי הדו"ח האמיץ שיוגש לאו"ם, הינה 'טעות יקרה' שבאה לידי ביטוי בזריקת מיליארדי דולרים על נושאים סמליים. אין עוררין על כך שהסמים, כשם שהאלכוהול והסיגריות, הם בעייתיים ואף מסוכנים ומזיקים. יחד עם זאת, המידע שנצבר במשך עשרות שנים עקרות של מלחמה בסמים, מראה שיש מקום לבחון מעבר ממדיניות של התייחסות אל הסמים הקלים כבעיה של פשיעה לבעיה של בריאות הציבור שיש לטפל בה באמצעות מנגנוני החינוך, הבריאות והרווחה.

עוד ציינה וילף כי מנגנוני האכיפה הקיימים לא רק שלא הביאו לירידה בשימוש, אלא אף יצרו והחמירו את בעיות הפשיעה המאורגנת הבינלאומית. " לפיכך", היא אמרה, "אני קוראת להקמתה של ועדה ציבורית".

בשבוע שעבר, יו"ר הוועדה למאבק במלחמה בסמים של הכנסת, ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל), הודיע כי בדיונים שיקיים בוועדה תישקל בין היתר גם תמיכה בליגליזציה של סמים קלים, אם כי הוא הוסיף שאינו בטוח שבסופו של דבר יתמוך בכך.

עוד בנושא:
"גישת משרד הבריאות למכורים לסמים מיושנת"
דו"ח עולמי ממליץ: עישון גראס - לא עבירה פלילית
בממשלת הולנד כבר לא סמים על תיירים

עדכון ראשון: 23:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully